1. De afgelopen keer dat ik hier even iets gesnackt heb, vielme een beetje tegen.
    Ik heb toen ter plekke een patatje gegeten en iets uit de muur gehaald. Daarnaast had ik nog enkele koude snacks besteld voor het thuisfront. De jongen die mij hielp zei dat ik erom kon vragen als ik uitgegeten was.
    Dat wat ik uit de automatiek haalde, was helaas alles behalve vers. Dit was overigens een grillburger. Het brood was tegen taai worden aan en de rest was lauw. Het hoeft geen uitleg dat de ijsbergsla inmiddels ook was getransformeerd tot een hoopje slappe sliertjes. Aangezien het €2,20 kost, mag hier wel iets zorgvuldiger mee worden omgesprongen.
    Toen ik klaar was met eten, kon dus ik aan de toonbank de koude snacks ophalen, maar daar ging iets niet helemaal goed.
    Degene die mij had geholpen was er vandoor om bestellingen rond te brengen,dus moest ik het aan een ander personeelslid vragen.
    Inmiddels waren enkele oudere mensen binnengelopen,die nogal omslachtig hun bestelling plaatsten en afrekenden. Een van de dames hing letterlijk met haar hoofd over de toonbank, om te kijken hoe de medewerkster de patat verwerkte en had hier nogal wat over te mekkeren. Het was zogenaamd te hard gebakken en oud en dit werd nogal bekritiseerd, want dát hoefde ze niet.
    De medewerkster had inmiddels een volgende mand patat klaar en leegde deze in de uitschepbak. De dame hield alles nauwlettend in de gaten, waarbij ze dus nog steeds over de toonbank hing. Aangezien ik wortel stond te schieten omdat de medewerkster (lichtelijk geïrriteerd door die vrouw) bezig was met de patat, kon ik duidelijk zien dat de vrouw in kwestie meerdere malen met consumptie praatte en dat pál boven de bak met patat.
    Werkelijk heel erg onhygiënisch en er werd ook niets over gezegd.
    Uiteindelijk heb ik ruim 5 minuten moeten wachten tot ik eindelijk kon vragen of ik mijn achtergehouden snacks kon krijgen. Ruim de tijd om tot de volgende conclusie te komen:
    Misschien een goede investering voor de Febo; een soort van spatscherm om de patat te beschermen tegen rondvliegend speeksel van -in dit geval- een Zeurende oude dame.

Vorige recensies van Esperanza!

• Deze Febo hoort inmiddels al jaren bij het beeld van de Hoornse binnenstad. Ik kan me herinneren dat ik hier als klein meisje mijn mond heb verbrand aan de inhoud van een kaassouffle, dus ga maar uit van 30 jaar :) Over de jaren heen is mijn smaak erg veranderd, maar deze Febo blijf ik regelmatig bezoeken. Er werkt 1 dame die inmiddels bij het meubilair hoort en zij zorgt op zijn minst voor de reuring in de zaak, met haar soms zeer scherpe uitspraken. Verder altijd goede kwaliteit snacks en friet.