1. Werkelijk genoten van het restaurantweek-menu van de Haselderhof, dat mooie nieuwe restaurant bij de ruïne van het kasteel van Valkenburg. Chef Carlos is echt ~"aimable" . Gastheer Sven zeer dienstbereid, vriendelijk. En de gerechten: met zorg bereid, mooi opgemaakt en vooral heel harmonieus van smaak. Dit was echt lekker, kun je dan uit de grond van je hart zeggen. En die Carlos durft: als dessert bracht hij een Tarte Tatin, dat beroemde gerecht van de dames Tatin die daarmee heel Frankrijk veroverden. 't is een omgekeerd gebakken gecaramelliseerd appeltaartje. Veel werk en als het goed gedaan wordt dan is de Tatin pure zaligheid. Carlos is goed op weg met z'n Tatin.

De Haselderhof ervaar ik als een aangename rustige plek, voor een kop koffie, een ontbijtje, een lunch. Deze site vraagt om ook nog even als een ouderwetse schoolfrik punten te geven. Houd ik helemaal niet van, maar als het effe niet anders kan dan geef ik alleen maar tienen. Vooral tienen voor al die mensen in de horeca die zo hun best doen om ons plezierige uren te verschaffen. En ik doe dan ook voor een tien m'n best om daar van te genieten.