1. Duuk 47 punten

Vroeger vaak in dit goed gelegen (nabij toegangswegen Veluwezoom/Posbank) etablissement gegeten. Het concept is als volgt te omschrijven: Simpel en snel eten zonder poespas en snel weer wegwezen.

Op drukke dagen ziet de eigenaar er persoonlijk op toe dat het eerder genoemde concept goed werkt. Derhalve is er een streng plaatsingsbeleid voor zijn gasten en wordt nauwlettend in de gaten gehouden welk tafeltje er gaat afrekenen en moet worden gereedgemaakt voor de volgende gasten. Management technisch zeer strak en goed geregeld, daar hou ik persoonlijk wel van. Maar helaas naar de gast toe is het "afwerk" principe in beginsel niet echt gastvrij natuurlijk.

De pannenkoek, over smaak valt te twisten, maar deze zijn gewoon goed te noemen. Prima smaak, niet te zout, goed gebakken. Wel merk ik op dat in de loop der jaren de borden groter zijn geworden of de pannenkoeken juist kleiner?

Ook op het beleg is vaak verkeerd bezuinigd, bijvoorbeeld wat mij echt stoort is: Ananas stukjes of (gemengd) fruit uit blik? Sorry, beste chefkok, maar wanneer je deze ingrediënten niet meebakt valt het wel heel erg op! Zo moet je niet willen koken naar mijn mening.

Tot slot zijn de prijzen niet echt meer ouderwets en betaalbaar (zoals Strijland pretendeert). Een fatsoenlijke hartige pannenkoek kost toch algauw 9,50 Euro, daarbij komt nog een drankje en toetje, anders zit je echt niet vol.

Het interieur is "oud Hollands" en past bij een traditioneel pannenkoekenrestaurant naar mijn mening. Na een minuut of 20-30 wordt je wel een beetje door het personeel aangespoord om af te zwaaien. Nee, niet echt het gevoel uit eten te zijn geweest, meer een soort pannenkoeken outlet, waar je toch aardig je "lederen pannenkoek" moet trekken.