1. Op zondagmiddag wezen lunchen. Het was voortreffelijk. We kozen op advies van Ellen een all-in arrangement en daar hebben we geen spijt van gehad. Menu L'Atelier en Lek Vinger Lek Doem zijn beide weer uitermate verrassend en helemaal in de lente sfeer. Vooral de spijs wijn combinaties deden het geheel op een mooi niveau plaatsen. De beste wijn spijs combinatie was voor ons bij het hoofdgerecht, rund en kalfswang, waarbij de cabernet sauvignon met merlot uit noord spanje uit 2008 werd geschonken. Een heerlijke wijn en goed op temperatuur. De diverse amuses voor het voorgerecht waren heerlijk. Zeker samen met de bubbels verrijkt met vlierbloesem. Simpel maar echt lekker fris. Ook de amuse in het midden van het arrangement maakte een heerlijke brug naar de volgende gang. Hans en zijn team, van ons dan ook de welgemeende complimentjes.

Jullie zien dat we de recensie anders maken dan de vorige. Dat is bewust. We denken dat dit beter voor een ieder te lezen is, dan de ellenlange details zoals we de vorige keer e.e.a. omschreven. Nu is ook voor de snelle internetter duidelijk wat onze beleving was. We horen vaak dat de meeste lezers e.e.a. te lang vinden en afhaken met lezen. Dat effect is ook voor jullie dan niet leuk. Vandaar.

Fijn dat we weer te gast mochten zijn. Bedankt voor het Navenant Magazine, en tot van de zomer. Want jullie terras willen toch eindelijk eens gebruiken.

1. Deze is i.d.d. flink ingekort. Toch zijn er ook lezers die het wel leuk vinden om de details van het eten en de begeleidende te lezen hoor. Zeker om zo een betere indruk te verkrijgen van wat er in het restaurant te verwachten valt tegen welke prijs. Zeker bij de adressen in het iets hogere segment. Maar duidelijk de minderheid, dat geef ik toe. De meerderheid kijkt zelfs alleen naar de cijfers en kijken bij de lagere punten wat er mis is gegaan om een indruk te krijgen.

Vorige recensies van Rob en Els

• Gisterennamiddag tegen 18:00 uur naar Gulpen. Wat ons momenteel opvalt is, dat de kern in Gulpen leeft. En dat eigenlijk, al geruime tijd zonder dat wij dit echt signaleerden. Els werkt momenteel alweer zo'n 3 jaar in Gulpen en zij komt dus regelmatig door de kern en merkt dat dit niet alleen in het hoogseizoen aan de orde is, maar zo'n beetje het hele jaar. Een en ander toch zeker vergelijkbaar met bijvoorbeeld Heerlen, misschien zelfs beter. Een beetje Maastricht (Vrijthof) in het klein.

We hadden L'Atelier al geruime tijd opnieuw op onze planning staan en gisteren konden we in de buurt parkeren en we wilden eigenlijk naar de italiaan om de hoek, dit omdat we te vroeg waren, want diner is bij L'Atelier vanaf 18:30 uur. Op dat moment ontmoette spontaniteit zich van 2 kanten. Mevrouw Kinkartz kwam net naar buiten op het moment dat wij even wilden kijken of toch al open was. We werden ondanks dat we te vroeg waren en niet gereserveerd hadden hartelijk verwelkomd en op het terras kregen we een heerlijk aperitief, een prosecco met vlierbloesem verrijkt, waarbij wat olijven en wat "koekjes" van bladerdeeg met knoflook touch. Dit werd leuk met rvs staaldraadjes gestoken in een steen gepresenteerd.

Buiten kregen we de kaart en we kozen voor het 4-gangen Surprise menu du Chef. Daarbij een 4 gangen wijnarrangement en een 3-gangen bob arrangement. En toen was het hek van de dam. Genieten, genieten en nog eens genieten. Heerlijke diverse amuse's, en voor-, tussen- en hoofdgerecht hadden ingrediënten zoals langoustine, kreeft, mosseltjes, zomerree, lam op 3 manieren en dat alles vergezeld met de meest heerlijke creme's van o.a. eekhoorntjesbrood, of zalfjes van komkommer, radijs en kersen. Te veel om te kunnen onthouden.

De wijnen die erbij geschonken werden waren perfect op temperatuur en vooral de australische cabernet sauvignon (14,5%) met kersen, leer en mint in de afdronk bij het hoofd was toch wel heel verrassend. Ondanks bob. Tussen hoofd- en nagerecht kwam nog een amuse om te neutraliseren. Heel attent. Bij nagerecht kaas werden de 4 heerlijke kaasjes vergezeld met 3 vruchten jams/chutneys in kleine weckglaasjes. Heel leuk en heel lekker. Het zoete dessert was een plaatje met ijs, crumble, eetbare bloemetjes en overheerlijke sausjes.

Koffie compleet na waarbij heerlijke snoepjes en koekjes en in chocolade gedompelde kersen werden gepresenteerd. Op maandagavond was L'Atelier goed bezet. Er waren 6 tafels bezet met in totaal 18 gasten die het allemaal naar hun zin hadden. We hebben gevraagd of we dit over een tijdje nog eens mogen komen overdoen. En jazeker, we zijn de volgende keer weer van harte welkom.

Bedankt team L'Atelier voor deze culinaire en vooral ontspannen avond waarin we de regie aan jullie overlieten en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Tot gauw, met dan hopelijk een nieuwe kaart met nieuwe gerechten op hetzelfde nivo. Bedankt voor de gratis Navenant.

• Lek vinger lek doem! Vijf gangen die 1 voor 1 steeds opnieuw een smaaksensatie teweeg brachten. Een super heerlijk menu. We hebben genoten. Het wijnarrangement was zeker gewaagd, maar aangezien onze lef in deze, super geslaagd. We gaan dit zeker nog een keer doen.