1. Zojuist bij de Uylenspiegel gegeten. Ik schrijf nooit een recensie ergens over, maar naar deze ervaring hierbij mijn eerste.

Black angus ribeye besteld. Er wordt aan tafel een stuk naar keuze afgesneden. Het mes werd op het stuk vlees gezet en ik vond de, door de gastheer aangegeven, maat goed. Het stuk werd ontiegelijk scheef afgesneden waardoor er aan een kant een stuk van 1cm was en aan de andere kant een stuk van 3cm. Een stuk van 316gram. Ik vraag de gastheer of het niet te veel is en er wat af kan, waarop hij antwoordt dat het nu al afgesneden is, en dan eet je morgen toch gewoon wat minder;-).

Ok so be it, ik heb geen zin in een discussie, laat maar komen. De gastheer vraagt mij hoe ik hem wil hebben, waarop ik antwoord: "medium". Ik zeg nog tegen mijn vrienden dat ik benieuwd ben hoe de kok dat voor elkaar krijgt aangezien het stuk vlees aan een zijde 3x zo dik is.

Zodra ik het vlees geserveerd krijg zie ik direct dat een halve kant van het vlees nog rauw is. Aangezien er niemand tussendoor komt vragen of alles naar wens is eet ik helft op en laat de rest op mijn bord liggen. Toen de gastheer eenmaal kwam liet ik hem zien dat de helft van het vlees nog rauw is. Hij zegt: "Zal ik het anders weer in de pan doen?". Waarop ik antwoord, nee dat hoeft nu niet meer we zijn uitgegeten (mijn vriendin had haar bord al leeg en ik heb er geen zin meer in). Hij zegt:"Ik haal het wel van de rekening af".

Toen de rekening gepresenteerd werd had hij er in totaal 10gr van het stuk van 316afgehaald, terwijl ik de helft had laten liggen.

Kortom; slechte service, slecht eten (dat de kok zo'n slecht stuk bereid zegt ook genoeg) en hierdoor een slechte avond.

Wij komen nooit meer terug!