1. W. Siccama

Ingang eerst moeilijk te vinden, trapje op en ja, daar is restaurant De Meesterproef in de
    merkwaardige ruimte van een fabrieksgebouw aan de Waal. Het decor is bijzonder vormgegeven en je maaltijd hier wordt nog meer een belevenis als je naar de wc loopt: je komt dan in grote fabriekshal terecht waar in de zijmuur de toiletten zijn gevestigd.
    De bediening is vriendelijk en lang wachten hoefden we ook niet, al waren we er op een drukke zaterdagavond. Meesterproef is een nog jong restaurant, heeft goede bediening en een bij deze setting passend apart decor. Dan is het jammer dat het eten nog niet echt goed is. Ik heb er lekkerder gezeten dan gegeten.
    In mijn voorgerecht was het pastramivlees met knoflookmayo oké, maar het zurige kwartelei minder appetijtelijk en de kant en klare croutons nogal makkelijk. Ook geproefd van de gerookte zalm op het bord tegenover mij en dat leek geprakt.
    De eendenborst in mijn hoofdgerecht was niet mals en de wortelrisotto erbij had een neutrale, niet motiverende smaak. En over zijn rollade zei mijn tafelgenoot dat hij zijn varkensvlees wel eens lekkerder had gegeten. De wijn maakte wel weer wat goed en we gingen nog afronden met chocoladetaart als dessert.
    Bij het varken en de eend in het hoofdgerecht (en ook al eerder bij het brood) kwam er een kaartje op tafel met informatie over de plek waar deze dieren vandaan kwamen en hun huisvesting. Element van voedselpassie van de koks in hun keuze van de leveranciers van hun producten - ander positief aspect van dit restaurant. Het is en blijft erg leuk om in een oude fabriek in Nijmegen te kunnen gaan eten, alleen het eten liever wel wat smakelijker maken.