1. Henk Steijvers

In het kader van "de Restaurant Week" hebben mijn vrouw en ik, plus 4 vrienden, ons laten verrassen voor hetgeen te toveren valt in Wittem voor een lage budgetprijs. In ons gezelschap iemand die allergisch is voor schaaldieren en iemand die geen koolhydraten eet. Tataaah! Begonnen met kalfscarpaccio met tonijncreme. Geen lullige schijfjes maar een fatsoenlijk gevuld bord. Heerlijk! Vervolgens soep van prei met coquille en onze "allergant" kreeg keurig een alternatief. Heerlijk eveneens. Gebakken eendenborstfilet met sinaasappelsaus kwam vervolgens op tafel en voor degene die geen gebakken aardappeltjes wilde, werd een extra portie groente geserveerd. Ter afsluiting rood fruit onder een laagje sabayon. Als huiswijn twee flessen Cotes du Rhône AC en ook daar was niks mis mee! Al met al zijn we met ons gezelschap meer dan tevreden naderhand naar huis gegaan en bij leven en welzijn komen we volgend jaar zeker weer terug. Toen we langs het klooster ( ongeveer de naaste buren van de Roden Leeuw) reden, hebben we met een dikke glimlach tegen de Heilige Gerardus gezegd dat hij toffe buren heeft.