1. Cafe van Leeuwen heeft 's avonds geen eigen dinerkaart maar serveert borrelhapjes. Wel werken ze samen met het tegenoverliggendde restaurant Kitsch, en serveren ze een verkleind menu van Kitsch. De ober wist niet wat het gerecht dat ik wilde bestellen, inhield. Ik vroeg of hij het wellicht kon navragen. Eerst zei hij dat hij dat zou doen. Later kwam hij terug en zei hij dat hij het te druk had. Hij had natuurlijk in eerste instantie al moeten weten wat het gerecht inhield. Maar dat hij me vertelde dat hij het te druk had om de straat over te steken en het te vragen, of desnoods even te bellen, vond ik erg onbeleefd. Vooral omdat het helemaal niet zo druk was: wij waren, op een enkeling na, de enige mensen die boven zaten. Ik bestelde op goed geluk Parmigiano di Melanzano. Het eten liet lang op zich wachten, en de bijbestelde drankjes werden vergeten. Het eten was smakelijk, maar de porties waren klein. Ook het aanleveren van de rekening werd in eerste instantie vergeten, zodat we hem nogmaals moesten gaan vragen.

Dus een 3 voor de slechte service.

Een 7 voor het eten, voor de smaak had het een 8 mogen hebben.
    Maar de prijs was voor de hoeveelheid wat hoog. De sfeer was prima, en je hebt er een leuk uitzicht.

6,3