1. Het eten was zeer matig (vlees uitgedroogd, saus niet lekker) en de hoofdmaaltijd liet erg lang op zich wachten omdat er "iets misgegaan was in de keuken".

Bij het afrekenen ging het pas goed mis.
    Ik wilde "betalen" met een "tintelingenvoucher".
    Zowel bij de telefonische reservering als bij het eerste contact met de serveerster had ik die genoemd. Toch werd eerst nog de volledige maaltijd in rekening gebracht.
    De enige ober die rondliep in de zaal, was druk bezig met "andere dingen". Na enige tijd maar naar de bar gelopen, met de melding dat het afrekenen nu toch al lang duurde en dat de rekening niet klopte, omdat er geen rekening was gehouden met de tintelingenvoucher.
    Daarnaast gaf ik 10 euro mee, omdat we vier consumpties hadden gehad, in plaats van twee, plus 70 cent ketchup.
    Uiteindelijk kwam hij terug met de melding dat ik 10 euro en 70 cent moest bijbetalen, omdat de voucher alleen voor de maaltijd zou zijn.
    Uitgelegd dat er op de voucher toch echt stond "én twee consumpties".
    Hij weer terug naar de bazin, waarbij ik hem meegaf "En nu opschieten!".
    Zijn reactie: "Zo wens ik niet behandeld te worden."
    Alsof ik het bij jullie zo naar mijn zin had …!
    Uiteindelijk kwam hij terug met 4,25 euro.
    Geen nieuwe rekening. Dit bedrag kon ik achteraf gezien niet terugrekenen. Het dichtste bij komt: de 4 consumpties samen waren 10,00 euro, waarvan de helft dan in rekening is gebracht, dus nog 5 cent te weinig teruggekregen.

Kortom: slecht eten en vooral een erg slechte avond.

Hierover via mail een klacht ingediend. Direct antwoord dat een en ander intern uitgezocht zou worden. Daarna nooit meer iets vernomen.

Dat was dus eens maar nooit meer.