1. Ik heb een tarwe-intolerantie, wat, als we buitenshuis eten, bijna altijd betekent dat ik glutenvrij moet eten. Gisteravond wilden we uit eten in Hoorn. Zoekend naar restaurants die glutenvrij serveren kwam ik uit bij Zorba. We hadden wel zin in Grieks, dus ik belde om een tafeltje te reserveren. Ik gaf meteen aan dat ik glutenvrij wilde eten. Dat kon, zei de alleraardigste dame aan de telefoon. Mocht iets onduidelijk zijn, dan zou nog terwijl we aan tafel zaten worden overlegd.
    En zo is het ook gegaan. Mijn man kreeg tarwebrood, voor mij was er glutenvrij brood en de mededeling dat er in de kruidenboter gluten konden zitten. Gelukkig was er de overheerlijke tzatziki! Een paar keer heen en weer naar de keuken om details van de ingrediënten van de amuse te vragen was geen probleem. Daarbij komt dat het eten echt heerlijk is! Ik koos gebakken scampi's (i.v.m. de gluten in een koekenpan gebakken, niet in de frituur), en mijn man een supermalse gemengde vleesschotel. We hebben geschranst! De bediening is bovendien allervriendelijkst zonder vervelend te worden. Een echte aanrader, ook voor wie geen voedselintolerantie heeft!