1. De high-tea geboekt via Vakantieveilingen.nl. Dit ging zonder problemen.

De ontvangst in het restaurant was redelijk, we konden kiezen uit 3 summier gedekte tafeltjes. Het restaurant heeft een ouderwetse horeca-uitstraling, voor een high-tea is dit minder geschikt.

Toen we aan tafel zaten viel op dat er geen theelepels aanwezig waren. Dit is toch wel noodzakelijk bij een high-tea! We kregen binnen 5 minuten een etagère met wat zoete koekjes/cake geserveerd en een bord met 2 broodjes doormidden gesneden in 4 helften met ham en gerookte zalm.

Een high-tea hoort geserveerd te worden met kleine hapjes/sandwiches. Niet 2 lunchbroodjes die doormidden gesneden zijn. Dit viel helaas tegen, de smaak was wel redelijk. De zoete hapjes kwamen allemaal uit pak, blik of grootverpakking (cake/koek in 2 stukken gesneden). Niets was zelfgemaakt, of zag er in ieder geval niet zelfgemaakt uit. De hoeveelheid vond ik voor 2 personen voor een high-tea zeer matig.

We waren dan ook na 50 minuten al klaar met de 'high-tea'. Het was eerder een lunch. Voor 20 euro verwacht je toch iets anders. De hoeveelheid theewater was matig. Er stond een rechaud met een klein kannetje water waar 3 kopjes thee in zaten. Voor 2 personen is dit echt te weinig, er werd 1 keer gevraagd of we nog meer thee-water wensten. Na die ene keer kwam de gastheer niet meer langs.

Conclusie: bij de Sallandshoeve kun je waarschijnlijk prima lunchen maar een high-tea was dit echt niet. Er valt nog wat toe te voegen aan het assortiment, bijvoorbeeld scones met clotted cream en jam en wat hapjes uit de oven. De presentatie van de tafel kan ook wat 'luxer'.

Met de high-tea bon van Vakantieveilingen.nl gaan we de volgende keer naar een ander etablissement in de buurt.

3,3