Op dit adres zit nu: The Bamboo Room

1. Onlangs weer getafeld bij Sweet Dreams. Heerlijke nacho's met bijbehorende dipjes.
    Vriendlief de smokey ribbetjes en voor mijzelf wederom de sweet selection.
    Snelle service, smakelijke maaltijd en met een goedgevulde buik huiswaarts om zeker weer eens terug te komen.

Vorige recensies van Esperanza!

• Na een eerdere recensie waarin ik niet zo positief was over sweet dreams, moet ik mijn mening toch bijstellen. Mijn vriend wilde graag eens proeven wat men hier zoal kan eten, dus togen we naar Hoorn. Doordeweeks, dus lekker rustig en vrije keus in tweepersoons tafels. We werden vriendelijk ontvangen en konden rustig eens bekijken welke gerechten we zouden nemen. Lastige opdracht, want gezien onze knorrende magen leek het meeste ons wel de moeite van het kiezen waard. Uiteindelijk besloten we allebei voor verschillende gerechten te gaan en daar elkaar van te laten proeven. Als appetizer stond er inmiddels een terracotta potje met olijfjes op tafel, welke aanstekelijk lekker waren. De bodem van het potje was dus binnen no time in zicht. Al snel werden de voorgerechten opgediend. Voor mijn vriend de kreeftgarnaaltjes in een pikant sausje. Een ruime portie, met aan de ene kant 2 sneetjes gekruid brood en een klein beetje, fris aangemaakte salade aan de andere kant van het bord. Hier heb ik een paar hapjes van genomen, maar vriendlief vond het handiger om daar de staartjes van de garnalen op te leggen. Het is niet zo'n saladeliefhebber helaas. Mijn voorgerecht; de nacho chips met gekruid gehakt en overbakken met kaas, werd vergezeld van 3 kleine bakjes topping. Guacamole, salsa en fijn gesneden groente, wat zo te zien paprika, tomaat en peper was. Erg lekker, maar helaas zo op. Het had wel een klein beetje meer mogen zijn, maar dat lag toch meer aan het feit dat ik een lichtelijke nacho verslaving heb, dan aan de portie die ik voor mijn neus kreeg. Inmiddels waren er al wat meer klanten in de zaak aanwezig en was er een tweede serveerster gearriveerd, welke ook erg vriendelijk was. Ondanks de aanloop van gasten, werden de hoofdgerechten snel geserveerd. Voor mijn vriend de hot en spicy 'baby back ribs' en voor mijzelf de sweet selection, omdat ik echt niet kon kiezen. Extra bijbesteld hadden we allebei een maïskolf met boter en een portie frietjes. De frietjes waren bestrooid met kruiden en lekker knapperig gebakken. Er zat een klein bakje mayonaise bij, maar die heb ik niet aangeraakt. De maïskolven waren heerlijk zacht. Het is wel vreselijk voedsel als je nog ergens heen zou moeten, omdat de velletjes zo heerlijk tussen je tanden blijven steken, maar op dat moment hadden we daar echt even maling aan. Bovendien stond de eerste hulp bij etensresten ook op tafel, in de vorm van échte houten tandenstokers. dus niet van die tandvleesvernielende plastic dingen, of uit zuunigheid gekozen cocktailprikkertjes. Voor mij een grote plus en een vermelding waard. Standaard bijlage bij de hoofdgerechten, was een bakje gekruide rijst. Hier heb ik ook wat van gegeten, maar vond de smaak een beetje laf naast de overige dingen die op tafel stonden. Het was wel goed bereid.
    De baby back ribs, oftewel spare ribs in de volksmond, waren volgens mijn vriend goed bereid. Alleen vond hij de textuur van het vlees nét iets te slap. Het was volgens hem een beetje te vet en dat kan wel eens gebeuren met spare ribs. Je kunt er toch moeilijk de helft van wegsnijden, want dan blijft er niets meer over van je portie. De salade die zowel bij hem als bij mijzelf op het bord stond, heeft hij niet geproefd. Ik heb hier wel van gegeten en het ging ook bijna op, nadat ik zorgvuldig de komkommer eruit had gevist. Tja, ik weet dat het er niet zo netjes uitziet wanneer je een salade aan tafel zit te ontleden, maar als ik komkommer eet, proef ik het de volgende dag nóg, zodoende. De sweet selection die bij mij op het bord lag, is werkelijk een uitkomst voor de gast die niet kan kiezen. Diverse vleessoorten van de grill en dan ook werkelijk wat meer van alles en geen eenhapsstukken. Achtereenvolgens deed ik me tegoed aan een 'black angus' burgertje ( lekker rul vlees en nog mooi rosé van binnen) een stukje chorizo ( wat ik eigenlijk niet lust door de grote stukken vet, maar dit was prima te doen. Lekker gekruid ook) een kipspiesje (heerlijk pittig en sappig kippenvlees ipv filet) een stukje bavette (mooi gegrilled en goed van smaak) een stukje haasbiefstuk (helaas wat minder zacht dan de bavette, maar ook erg smakelijk) en als laatste 2 smokey ribbetjes, waarvan ik er zó nog een portie bij had willen bestellen. Heerlijke rooksmaak en een beteuterd vriendje, die wenste dat hij hetzelfde had besteld.
    Na een zeer smakelijke maaltijd had ik, als groot dessertliefhebber nog zin in iets toe. Mijn keus viel op de chocolademousse met chilipeper en het was maar goed dat de portie bestond uit 2 kleine bolletjes, met in het midden van het bord een glaasje bruine rum met naar ik vermoed een scheutje grenadine, maar wat het ook was... Het smaakte sowieso naar méér. De koffie was eveneens van een redelijke kwaliteit en wanneer je nog niet propvol zit van de maaltijd, kun je dit alsnog bereiken door de bijgeserveerde chocolaatjes,die verpakt zijn in vrolijk gekleurde folie en bijna roepen; eet me! Het enige wat tegenviel aan dit etentje, was dat een of andere grapjas die voor ons aan het tafeltje heeft gezeten, het nodig vond om de zoutmolen 'op scherp' te zetten, zodat mijn vriend, toen hij zijn voorgerecht wilde kruiden een lading gemalen zeezout over zich heen kreeg. Gelukkig niet over zijn gerecht, maar het is toch best gênant wanneer dit je overkomt.
    Voldaan verlieten we het restaurant en we zijn er nu al over uit, dat we toch weer eens wat vaker een bezoekje gaan brengen aan sweet dreams.

• Ik heb hier nu meerdere keren gegeten en daarbij geen enkele keer het WOW gevoel gekregen. De zaak zelf is erg leuk ingericht, daar ligt het niet aan, maar de gerechten zijn qua smaak erg van hetzelfde en bovendien zeer vet. Of dit nog steeds het geval is weet ik niet, maar ik heb de ervaring dat het niet mogelijk was om een voorgerecht als hoofdgerecht te nemen. Dit vond ik destijds zo klantonvriendelijk dat ik nooit meer terug ben gekomen. Zelfs niet voor een drankje.