1. Vorige week vrijdagavond bij Taj Mahal gegeten. Eerst een afspraak gemaakt omdat we een bon via Social Deal hadden. Een 5 gangen feest menu van de chef; van €50 voor € 24,95. De verwachtingen waren hoog gespannen want ik heb een aantal keren in de UK Indiaas gegeten en vond dat altijd super. Mn vriendin kende het niet dus die heb ik overtuigd dat het geweldig zou worden.
    Aangekomen in het restaurant viel de sfeer erg tegen, er waren nauwelijks gasten dus dat kwam de sfeer niet ten goede. Maar goed, lekker eten heeft geen sfeer nodig zou je zeggen.
    Het eerste gerecht waren twee vegetarische hapjes en een soort van mini loempia met wat groenten erin. Allemaal prima van smaak. Toen kwam de verwarring. De serveerster dacht dat we een vegetarisch menu hadden; niet dus! Na vijf minuten was het helder en kregen we het tweede “gerecht”. Iets wat we eigenlijk als eerste hadden moeten hebben, want dit krijgt iedereen die daar komt eten vertelde de serveerster nog. Twee dunne kroepoekachtige pannenkoeken met 4 schaaltjes dip/saus. Lekker knabbelen. Daarna kwam het derde gerecht; een schaaltje Indiase rijst, twee schaaltjes Indiase kip in saus en een schaaltje groenten/aardappelen. Lekker en smaakvol. Toen kwam er een plastic zakje met een warm handdoekje…. We dachten direct, was dit het? Dat zal toch niet!! En ja hoor daar kwam de serveerster en vroeg of we een toetje wilden en koffie of thee. HUH!!! Wij kunnen tellen maar dit is geen 5 gangen menu voor normaal €50!!!
    Daar kwam het toetje, een klein schaaltje met slagroom uit de spuitbus en een zoete bal erin. Niet te pruimen. Wat een enorme tegenvaller!! Eigenlijk maar hooguit 2 menu items en dan slagroom met koffie of thee. Wij protesteren nooit maar nu werden we echt opgelicht!! Ik heb de serveerster gemeld dat we het belachelijk vonden en niet tevreden waren met het geleverde menuutje. Dit was wat het was, nog even naar de menu kaart gekeken en daar bleek al snel dat we nooit voor dit menu aan de €50 zouden komen, amper boven de €25. Even kort met de serveerster gediscussieerd maar die kon er niets aan doen. Toen ik voorstelde de fles wijn en water niet te betalen wilde ze haar baas bellen. Die kreeg ik al snel aan de lijn en na een hevige korte discussie meldde hij dat hij direct naar het restaurant zou komen. Hij dreigde nog even met de politie maar daar was ik niet van onder de indruk, heb zelf aangeboden zelf de politie te bellen. Twintig minuten later kwam er een man in joggingbroek de zaak binnen. Wederom een heftige discussie aan tafel zijn we naar een ander deel in het restaurant gegaan (helemaal leeg). Daar kreeg ik een hele uitleg over de unieke en zeer kostbare ingrediënten van zijn keuken en het tijdrovende werk van de kok. Dit menu was je van het, uit heel het land komt men naar Eindhoven voor zijn gerechten….. Meneer was niet voor reden vatbaar en wilde niet luisteren naar mijn motivatie. Wat een waardeloze, horeca onwaardige service. Na enige discussie vertelde hij ook nog dat hij niet eens uit India kwam maar uit Suriname. Om een nog langer verhaal kort te maken, de eigenaar wilde niets doen en de fles wijn moest betaald worden. Hij zou ons wel verrassen als we nog een keer terugkwamen. Niet dus, never nooit niet en heb hem gemeld dat ik een review ga plaatsen, hoop niet dat iemand dit ook mee moet maken. Wat slecht!!! Helaas zijn er meerdere bonnen verkocht via Social Deal. Social Deal heeft inmiddels €10 gecrediteerd en hun excuses aangeboden voor de vreselijke ervaring. Er waren overigens nog een aantal Social Deal klanten in de zaak die ook hevig teleurgesteld waren, hoop dat die ook hun ervaring delen op heel internet. Deze Surinaamse “Indiaase keuken” verdient de laagste beoordeling die er mogelijk is.
    Ik wil niets zeggen over de Indiase keuken, die lijkt me nog steeds heerlijk. Hoop nog steeds samen met m'n vriendin een geweldig ervaring te hebben. Maar zeker nooit bij Taj Mahal op de Geldropseweg in Eindhoven.