1. Een etappe van het Hertogenpad lopende kwamen we (2 volwassenen en een hond) hier rond het middaguur op een gure februaridag binnen om na een paar uur wandelen een kopje koffie met vlaai te nuttigen. Nadat we ons aan een tafeltje in de overigens smaakvol ingerichte maar bijna lege zaak hadden geïnstalleerd (jassen uit, rugzak op de grond, hond inmiddels eten gegeven, kwam een medewerkster, die tot dan met iemand anders had staan kletsen, naar ons toe, met de mededeling dat het voor honden verboden was (achteraf bleek dat we bij de ingang door een schoolklas die net naar buiten kwam, het stickertje verboden voor honden gemist hadden, wie verwacht dat hier dan ook!). Of we maar weg wilden gaan. Nou, bij Gods gratie, werd het ons toegestaan om in de serre te gaan zitten. Aan de bar moesten we onze bestelling opgeven en afhalen. Voor 9 euro kregen we twee voor driekwart ingeschonken kopjes lauwe, uit een thermoskan ingeschonken, smakeloze koffie en twee vlaaipunten, die ook van de vorige dag of ouder leken te zijn. De aanbieding om voor 1 euro per kopje nog een keer bij te laten schenken hebben we maar aan ons voorbij laten gaan.

2,4