1. Graag wil ik via deze weg iedereen vertellen wat mijn ervaringen tot nu toe zijn van het Grieks Restaurant Olympiada.

Binnenkomst:

Je wordt als gast hartelijk ontvangen. De jas wordt meteen aangenomen en je krijgt een mooie plek aangewezen. Er zijn geen slechte plekken namelijk.

Sfeer:

Naast een goede gastheer en vrouw vond ik de sfeer zeer aangenaam. Goede kleurkeuze, modern en op Griekse wijze ingericht.

Meubilair:

Niets op aan te merken. Past goed bij de kleuren die gebruikt zijn en zowel de banken als de stoelen zitten comfortabel.

Service:

Nadat je een plek aangewezen hebt gekregen, word je al snel geholpen om een drankje te bestellen en de menukaart wordt alvast neergelegd. Houd je van wijn dan is er genoeg keuze, zowel rode als witte. In de tussentijd krijg je alle tijd een goed gerecht te kiezen. Heb je vragen over een bepaald gerecht, krijg je een keurige uitleg wat er op je bord zal verschijnen. Bij het serveren van je eten krijg je van de gastheer, vrouw of personeel nogmaals een uitgebreide uitleg wat er precies op tafel neergezet is. Een beleving bij het eten vind ik namelijk wel belangrijk. Personeel is overigens ook zeer oplettend.

Publiek:

Na een aantal keer gegeten te hebben in dit restaurant, heb ik ook gekeken naar het soort publiek. Dit restaurant trekt een normaal publiek van gezinnen met kinderen tot aan grote groepen, tot aan gepensioneerde stellen. Deze variatie komt mede door de rustige sfeer van dit restaurant. Het publiek maakt dit dan ook compleet.

Het eten en drinken:

Zoal ik al eerder aangaf is er genoeg keuze in drank, maar zo ook in hun Griekse specialiteiten. Goede Koks. Keurig verzorgd bord, want het oog wil ook wat. Daarnaast zijn de vlees en vissoorten die ik gegeten heb uitstekend mals gebakken of gegrild. De beste gerechten die ik gegeten heb zijn de Stifado en Sofrito. Een AANRADER dus! Na een goedgevulde buik en de rekening gevraagd te hebben valt het mij altijd weer reuze mee wat ik moet afrekenen t.o.v. hetgeen ik er voor gekregen heb. Dit moeten jullie zo houden!

De Ligging:

Voor een mooie voorjaarsmiddag of zwoele zomeravond blijf ik genieten van het terras. Mooi uitzicht op het water, gelegen aan het zuiden met een eventuele zonsondergang. Service of kwaliteit van het eten en drinken gaat daar zeker niet van op achteruit.

Kortom: Tot snel!

Gr.