Op dit adres zit nu: Restaurant Bruis

1. 't Meenthuis ligt werkelijk in de middle-of-nowhere op een steenworp van de A27. Ik verwacht op termijn flink wat nieuwbouw in de nabije omgeving, maar nu fietsen we nog door een desolate nieuwbouwomgeving naar het restaurant met zijn karakteristieke geïsoleerde dak. Het project is milieubewust opgezet en ademt een nadrukkelijk milieubewustzijn.

Ondanks de afgelegen ligging is het opmerkelijk druk voor een vrijdagavond. Het multi-functionele gebouw is lekker warm en daar zijn we na de koude fietsrit wel aan toe.
    De inrichting is open en de indruk van hoge eetzaal wordt wat afgezwakt door een semi-transparant doek dat boven de etenden gespannen is.

Dan komt de bediening aan ons tafeltje en waar andere restaurateurs dan de gerechten reclameren die buiten de kaart om besteld kunnen worden, wordt hier de kaart ontdaan van schnitzel en saté: dat is er dus niet... Vreemd: het is wel druk, maar om voor achten al door een fiks deel van je kaart heen te zijn komt op mij toch wat merkwaardig over. Wintersalade en 'n Meenthuis pasteitje vormen de voorgerechten die we bestellen. De salades zijn prima, het pasteitje had wat hartiger kunnen zijn, maar is zeker geen 'blikvoer'!

Bij het hoofdgerecht komt de jongedame van de bediening ons vertellen dat er gratis salade bij de gerechten besteld kan worden, maar dat ze het met het oog op de verspilling er niet standaard bij doen. Persoonlijk vind ik dat een goede zet, want in mijn eetgedrag ligt dat groenvoer ook eigenlijk alleen maar hinderlijk in de weg bij het eten van het vlees waar het mij om te doen is.

Het huiswijntje is modaal, maar prima te genieten. De biefstuk is Perfect met een hoofdletter P! Wat echter geldt voor de sidesalad dat gold blijkbaar ook voor de saus van blauwkaas: die had wat overvloediger gekund. Naast mijn biefstuk ligt een kloddertje zuurkool en een flinke eetlepel aardappelpuree. Dat valt me dan wat tegen. Het stoofpotje dat een van de andere disgenoten heeft besteld is wel voorzien van een kleine portie patat met mayonaise, maar ik zal het hier mee moeten stellen. En dan is het toch wat karig in mijn beleving - ook al is de biefstuk keurig ruim bemeten... (NB: het schijnt dat ik het verhaal van de bediening niet helemaal goed had begrepen en dat ik dus gewoon óók een schaaltje patat met mayo als bijgerecht had kunnen bestellen...)

De parelhoen is wel een bord vol en mijn disgenoten genieten er zichtbaar van. Als toetje kies ik de Schwarzwaldertorte: helemaal niets mis mee! Ook de andere desserts zijn prima als ik mijn tafelgenoten mag geloven.

Het grootste feest komt aan de kassa... Ondanks dat we twee gerechten hebben genomen die een extra op de rekening veroorzaakten, betalen we voor vier(!) personen - inclusief wijn - nog geen negentig euro! Een dikke tien plus dus voor de prijs/kwaliteitverhouding!
    Zeker een herhaling waard!

1. Helemaal mee eens, Pieke en zijn vader (in de keuken) zijn super bezig, gedreven ondernemers met durf zo in the middle of nowhere, ik kom er graag en toen ik 55 werd, hebben zij een fantastisch Indonesisch buffet voor ons neergezet, aanrader!