1. JP 102 punten

We komen hier vrij regelmatig, en het eten is altijd prima. Nee, geen culinaire hoogstandjes, maar daarvoor moet je ook niet naar een wokrestaurant gaan. Sinds de verbouwing is het buffet een stuk overzichtelijker geworden. Bij de standaard gerechten is volgens mij iets minder keus als vroeger, maar zeker niet te weinig keus! Voor het wokken en de teppanyaki is de keuze reuze.

Over de teppanyaki gesproken. Vroeger stond daar een superfijne kok achter, en maakte de gerechten heerlijk en met zorg klaar. De gozer die er nu staat is tamelijk ongeinteresseerd, en bereid ook een stuk minder lekker. Zo wordt de knoflook met lenteui tegenwoordig niet meer even meegebakken in de rijstwijn en sojasaus, maar wordt het van te voren bereid, en wordt het vanaf een bord op je biefstukje gekwakt. Dan nog een plens soja erover heen. Nee, dat is heel jammer. Hopelijk komt daar snel een andere kok die er wat meer aandacht aan besteed.

Nog een minpuntje is dat de sushi niet vers bereid is. Dat proef je. Niet dat het smerig is, maar toch.

Maar al met al nog steeds een van mijn favoriete wokrestaurants!