in Sittard

No Worries Mate!

1. Hier vandaag weer langs geweest met de eet.nu lunch. Voor een uitgebreidere beoordeling van de sfeer en prijs verwijs ik graag naar mijn eerdere reviews. Beide zijn nog altijd heel goed naar mijn mening. De service verdient zoals gewoonlijk een compliment, de gastvrouw is altijd spontaan en vriendelijk.

Vandaag heb ik gekozen voor een steak met pepersaus, ditmaal als rare. Deze was, zonder enige twijfel, de beste steak die ik heb mogen genieten zover.

Op- of aanmerkingen zouden hier in mijn ogen misplaatst zijn, ik ben bijzonder tevreden over Down Under. Hoogstwaarschijnlijk tot zeer binnenkort weer!

Vorige recensies van Chris

• Chris

Hier vandaag weer eens gegeten met de Eet.nu lunch. Over de service kan ik heel kort zijn, deze was zoals altijd heel goed. Verder was de sfeer ook heel prima, binnen is het wat mij betreft altijd prima, maar vandaag konden we heel fijn buiten zitten. Viel dan ook niets op aan te merken.

Dan het eten, ik koos vandaag voor de tonijn panini. Deze smaakt hier meer dan prima, wellicht zou het nog iets creatiever kunnen, maar ik denk dat ze het voor de gemiddelde klant zeer optimaal hebben samengesteld. Ook de opmaak van het bord was wat mij betreft heel goed, wat je normaal niet hoeft te verwachten van een dergelijk lunchgerecht tegen deze prijs.

Over de prijs/kwaliteit verhouding kan ik ook weer kort zijn, deze is gezien het gebodene, de service en de ambiance heel erg goed. Wellicht ben je elders iets goedkoper uit, maar dan krijg je dus ook veel minder terug voor je geld.

• Hier laatst weer eens gegeten met de Eet.nu lunch, nadat ik wat eerdere bezoekjes aan Down Under heb gemist. De lunches bij Down Under wil ik niet meer missen, en ik zal vertellen waarom:

Het eten is bij Down Under altijd wel goed, dat was me al duidelijk. Dit keer heb ik echter de Aussie burger genomen, en dit is (met afstand) de lekkerste burger die ik ooit heb gegeten. Hij is wat te groot om makkelijk te kunnen eten, maar goed, meer om van te genieten dus ook!

Dan is er de service. De gastvrouw straalt veel liefde voor haar vak uit, is altijd enorm vriendelijk en heel netjes. Vaak kom je in dit soort gelegenheden nóg jonger, en minder ervaren personeel tegen, wat dan vaak tot iets mindere service leidt. Bij Down Under hebben ze daar dus bepaald geen last van.

De sfeer vind ik ideaal, het gebouw is netjes ingericht, maar wordt daar niet saai door. Wat leuke kerst versieringen hingen al op, ook dat droeg bij aan die goede sfeer.

Als laatste zijn er natuurlijk de kosten. Daar wil ik verder weinig woorden aan vuil maken (mede omdat Eet.nu betaald heeft), maar laat ik het zo zeggen: iedere euro die je hier uitgeeft krijg je dubbel en dwars terug met de service en het eten. Al met al ben ik dus enorm tevreden, ga zo door!

• Hier wezen eten met de wekelijkse Eet.nu lunch. Persoonlijk vond ik de Australian Steak Sandwich weliswaar enorm groot, maar ook heel erg lekker! Best wel pittig, maar gelukkig niet op een manier die me irriteerde. Ik had moeite de sandwich op te eten door het formaat, maar dat is een kwestie van ermee leren omgaan.

De serveerster vond ik heel netjes en kende de regels prima, de service vond ik daarmee behoorlijk goed. Ook vond ik het er best heel sfeervol uitzien, natuurlijk was het jammer dat het niet zo druk was (we waren op onze verdieping alleen) maar dat kan ik het restaurant gezien de tijd (vroege middag) niet kwalijk nemen.

De prijs vond ik, ondanks dat ik niet zelf betaalde, best wel heel redelijk. Je krijgt een veel smakelijkere en naar mijn verwachting veel gezondere maaltijd dan bij de grote fastfood restaurants, terwijl je eigenlijk niet echt duurder uit was (7 euro t.o.v. een groot menu voor 6-8 euro). Persoonlijk heb ik dus wel een geschikte opvolger voor dit soort low-quality eetgelegenheden gevonden!

Al met al was ik zeer tevreden, voor mij weer een leuk restaurant op de markt van Sittard. Mijn complimenten!