Op dit adres zit nu: Syrisch Eten

1. Barbecueën in de Brinklaan: afknapper ten top!

Met ons gezin van 4 pers gingen wij goed gemutst naar BBQ Apeldoorn. Bij binnenkomst viel ons oog meteen op de slechte afwerking van de ruimte. Latex op de vloerbedekking, let wel, vloerbedekking in een barbecuerestaurant, afgebladderde verf en doorgezakte stoelen. Vervolgens, toen we ons gesetteld hadden, zagen we dat de drankjes overduidelijk uit een heel goedkope fles kwamen, maar hier werd wel €2,50 voor gerekend. De cola werd koolzuurvrij geserveerd. De serveersters drongen je de drank zo snel mogelijk achter elkaar op om zoveel mogelijk te verdienen. Het droge turkse brood, dat voor stokbrood met kruidenboter door moest gaan, was oud en smaakloos. Dit stond overduidelijk al een tijd, gesneden en wel, in zijn mandje te wachten. Wellicht een overblijfsel van de vorige gasten, die het ook niet konden waarderen.
    De Mora-achtige vleessoorten leken rechtsstreeks uit de snackverpakking te zijn geschud. Er was weinig keus in het vlees, je kunt kiezen uit twee soorten kip, één soort vis of kant-en-klare snackproducten. Voor een partytent is dit genoeg, voor een barbecuerestaurant is dit echt onvoldoende.
    De barbecue zelf, gesitueerd aan tafel, was niet goed heet. De spiesjes konden niet dicht bij het vuur komen. Hierdoor duurde het erg lang voor het vlees gaar was, als je het al überhaupt gaar kreeg binnen je tijdslimiet. Wij vinden dit een laffe manier van de restauranthouder om snel geld te kunnen verdienen.
    Onder de tafel bevond zich de gasbarcecue, die onvoldoende geïsoleerd was en zodoende een enorme hitte afgaf. Wie hier wil zitten zonder skibroek, mag zich voorbereiden op een pijnlijke, onveilige zitting. Het is simpelweg te heet om je benen normaal onder tafel te kunnen houden. Dames met panty's en leggings, let op! U dient eigenhandig uw vuurbestendige deken mee te brengen. De toiletbril was kapot en de toiletruimte in zijn geheel was slecht verlicht en vies. Op de schimmelige kitranden lag stof en wat ooit mozaiëk was geweest, was vandaag een vettige plak van vocht, stof en opgedroogde luchtverfrisser.
    Als klap op de vuurpijl dienden wij €10,- extra te betalen. Toen wij aan de serveerster vroegen wat dit inhield, snipte zij dat dit weekendtoeslag was. Hierbij beriep zij zich op de site van het restaurant. Schouderophalend liet ze ons achter met de rekening. Geen stijl, vinden wij het, om per persoon €2,50 te vragen voor geen enkele extra dienst of product.
    Vier keer het bedrag van €25,50 plus het afzonderlijke bedrag van alle drankjes, tesamen met de verplichte fooi, nader te noemen de weekendtoeslag, komt uit op een bedrag boven de €100,-. Voor dit geld hebben wij niet eens een voor- of nagerecht mogen eten. Dit bedrag was onze avond in het restaurant zeer zeker niet waard. Wij voelden ons absoluut niet in de watten gelegd door de eigenaar van BBQ Apeldoorn aan Brinklaan 22. We voelen ons bekocht en belazerd. Wat ons betreft krijgt deze eetgelegenheid een koude douche; wij raden iedereen af om hier te gaan eten.