Deze zaak is verhuisd naar Markt 9, 4503 AG, Groede

Op dit adres zit nu: La Vie en Rose

1. Emiel Mostert

Inmiddels is dit een restaurant waar we vaker komen. Goedkoop is het niet, maar dat is een Rolls Royce ook niet, als je in een eendje rijdt, moet je de twee niet gaan vergelijken. In tegenstelling tot die dure auto, is dit echt de moeite waard om even wat geld voor op zij te zetten. Beter wat goedkopere restaurants een paar keer overslaan en dan hier je echt te laten verwennen. Als ik hier dan andere recensies lees en zie dat men de wijn 'duur' vindt, dan vraag ik me af of dit wel wijn liefhebbers zijn die het oordeel geven. Zowel de eigenaar als de jonge sommelier zijn ware kenners van wijnen, weten als geen ander een goede passende keuze te maken bij elke gang. De sommelier vertelt vervolgens ook nog eens met passie wat er zo speciaal aan de wijn is. Misschien zou hij iets minder moeten zeggen 'geniet ervan'. De geserveerde gerechten zijn oog en tong strelend, steeds weer bijzonder en bijzonder in combinaties. Kerst 2013 hier genoten, een avond die erg lang in onze herinnering zal blijven, de goede sfeer, perfecte wijnen en elke gang nodigde uit om de kok een dikke hug te geven, dat verdient zij elke keer weer. Bovendien was de service voortreffelijk. Zonder iets te hoeven zeggen waren al de gerechten, amuses en tussenverwennerijtjes aangepast aan het feit dat ik geen vis of aanverwant lus, voor mijn vrouw, met een aantal beperkingen, waren ongevraagd de borden aangepast en haar eigen, aangepaste, bestek werd steeds ongevraagd gewassen, het vlees was voor haar voorgesneden, maar de borden waren zo mooi opgemaakt dat een ander dit niet eens zag. De mensen die voor de prijs hier een laag cijfer geven vergissen zich, het is veel geld, maar prijs/kwaliteit, daarvoor geef ik een 10 en die deel ik niet snel uit.

Vorige recensies van Emiel Mostert

• Als je glutenvrij moet eten, dan is het bij de meeste restaurants een stuk beperkter in keus en wat je kiest wordt dan vaak nog uitgekleed. Op advies van een ander gingen we naar 1880. Inmiddels daar een keer of 10 gegeten. Glutenvrij is hier een uitdaging om er nog net iets meer van te maken. Elke keer dat we hier komen worden we opnieuw verrast met de meest heerlijke zaken. Als je onbekende of nieuwe zaken wilt leren eten, dan moet je hier naar toe gaan. Laat de wijnkeus maar over aan de gastheer, je zal niet teleurgesteld worden. Je gaat hier naar toe om te genieten, niet om je vol te proppen.