1. R Janssens

Prima vissoep vooraf maar des te groter was de tegenvaller van de koude biefstuk.
    Op mijn aangeven dat de biefstuk koud was, werd de biefstuk opgewarmd op de grill. Toen was mijn gevraagde "rose" biefstuk inmiddels stevig doorbakken maar nog steeds koud. Toen ik dit aangaf bij een van de serveerster was haar reactie: "wat verwacht je nu van ons"?
    Ik zei: "een warme biefstuk". Toen werd de kok erbij gehaald en hij gaf aan dat een "rose biefstuk" niet warm kan zijn. Hij heeft toen de biefstuk opnieuw in een pan met boter gebakken waardoor het uiteindelijk een droge taaie biefstuk werd.
    Naar mijn idee was het onkunde van de kok. Als je geen biefstuk kunt bakken moet je hem niet op de menukaart zetten. Bij menig cafetaria eet je een betere biefstuk voor veel minder geld.
    Voelde me niet serieus genomen door de jonge onvriendelijke serveerster. De wat oudere lieve serveerster voelde zich echter heel ongemakkelijk en deed moeite om de situatie te redden door een glas wijn aan te bieden.

1. Beste lezers en gasten van Dakota'z , ik wil toch graag even reageren op de negatieve reactie van de mevrouw die een koude biefstuk kreeg .
    Onze biefstuk van twee ons lijken soms meer op een tournedos , dik en sappig .
    Mevrouw nam de biefstuk en meneer een entrecote , beide wilde ze hem rare [ rood] gegrilld hebben .
    Wij verkopen gemiddeld 40 a 50 biefstukken per week dus je kunt ervan uitgaan dat wij echt wel een biefstuk kunnen bakken maar een biefstuk rare en toch warm op het bord krijgen is geen sinecure .
    Even te lang op de grill en we krijgen hem terug met het verwijt dat hij te doorbakken is dus mocht hij nog te rood zijn dan leggen we hem liever nog even op de grill of in de pan als men dat wenst .
    Een biefstuk die je rare wilt eten houdt in dat hij maar zeer kort op de grill heeft gelegen en dus nooit heel warm van binnen kan zijn want dan kan hij ook nooit meer rauw zijn .
    Wij hebben ons best gedaan om de biefstuk wederom op de grill te leggen om hem op te warmen , wij stoppen nooit geen biefstuk in de magnetron om hem van binnen op te warmen dus het verwarmen moet langs de buitenzijde geschieden .
    Meneer zijn entrecote vond hij ook nog te rauw dus deze heeft ook nog even op de grill gelegen en hij was daarna tevreden .
    Mevrouw daarentegen vond hem nog niet warm genoeg , daarna hebben we hem in een pan in de roomboter nog even verder gebakken zodat hij toch nog warm was .
    Hij was zeker niet doorbakken maar mevrouw was toen al genoeg gepikeerd door de gang van zaken .
    Wij hebben geprobeerd het ongerief op te lossen door ze nog een drankje aan te bieden en ik heb haar dan ook uitgelegd dat je een hele dikke biefstuk nooit warm krijgt van binnen als je wilt dat hij nog bloederig is .
    Plat geslagen biefstukken uit de supermarkt of bij de cafetaria zij natuurlijk warm van binnen maar die zijn net zo dik als de hamburgers bij Mc Donalds en het bloederige is verdwenen na hap twee .
    Na jaren ons best te doen week in en week uit en elke week een volle bak te hebben valt zo'n negatieve recensie ons zwaar maar azijn pissers zullen er altijd zijn en blijven , wij hopen dan ook dat ze de volgende keer onze deur voorbij lopen .
    Met de smakelijke groeten JP en Lee-z Kolthoff

2. Hmmm. Volgens mij is dit niet de juiste manier om over klanten, die Uw duurbetaalde gerechten eten, te praten.
    Ik heb vele dikke rare biefstukken gegeten die wel warm van binnen waren. Een beetje zelfreflectie kan geen kwaad Dakota.