1. We hadden, na de uitstekende beleving van vorig jaar, natuurlijk weer gereserveerd voor de kliekjesdag. De avond dat de overblijfselen van het kersmenu en de a la carte kaart worden weggewerkt.
    Het weer was helaas niet goed en dan is de trein een prima alternatief. We nemen plaats bij de open haard waar we het aperitief bestellen. Hierbij grote huisgemaakte kaasstengels met een dip. Erna een heerlijke amuse in een klein glaasje. Schijfje coquille met bolletje geitenkaas in een bietencrème, pijnboompitjes en een truffel saus.
    We gaan aan tafel in het sfeervol verlichte restaurantgedeelte. Een originele wijn werd door Hanneke (maître) keurig gepresenteerd. Valle du Paradis van Domaine de Haut Gleon gemaakt van Chardonnay, Sauvignon en Roussanne. Een complexe rijke wijn, iets minder fruitig dan verwacht. Uit de keuken kwam een modern gerecht, een uit elkaar getrokken paella. Een luxe bereiding met kreeft, hoender, mossel, kokkel, chorizo, kikkererwt en bombarijst. Hele mooie smaken waarmee je naar hartenlust kunt combineren. De wijn is een uitstekende begeleider die het complexe smakenpalet prima ondersteund.

Het tussengerecht is meer een klassieker. Hierbij een Platine van domaine Gibault uit de Loire. Gemaakt van Sauvignon die enkele maanden op gist heeft gelegen met bâtonnage (rondroeren van het gistbezinksel). Hierdoor een rijkere smaak en aroma. Uit de keuken een keurig stukje gebakken zeebaars met een keurig gebakken langoustine, schuim van sereh, stukjes oerwortel en pompoencurry.

Het hoofdgerecht is een typische klassieker. Hierbij de La Cote 2011 van Chateau de la Negly uit de Languedoc. Gemaakt van Carignan, Grenache en Syrah, geconcentreerd, vol met met rood en zwart fruit en lichte kruidigheid.
    Op het bord twee stukken gebakken borstfilet van Patrijs met hierop aardappel krokant, twee cilinders rillettes van de bout, zuurkool met ham, savooiekool, druppels kweepeer, crème van lever en een heerlijke saus met jeneverbes.

We hadden nog een extra gang besteld en dit was een zeer moderne bereiding van eendenlever. Hierbij een Lambrusco Reggiano 2011 van Concerto met diep rode kleur, veel rood fruit en een subtiele mousse. Op het bord een stukje gebakken eendenlever, verse vijg, toffee van ontbijtkoek, gemalen pistache, schijfjes bosui en een mint-olie. Een hele nieuwe smaakbeleving, zeer speciaal en goed gevonden. Ook de combinatie met de wijn was speciaal, de wijn maakt het gerecht met zijn zuren compleet.

Een hele mooie Italiaanse dessertwijn werd gepresenteerd. L'estro de Mastro van Il Conte Villa Prandone gemaakt van laat geoogste Passerina. Uit de keuken een halve kogel kaneelparfait, appel met specerijenkaramel, appelsorbet, druppels crème fraîche en gesuikerde walnoot. Klassiek maar wat een smaken.

Bediening is altijd zeer goed, Hanneke is een geweldige gastvrouw die alle klanten ruim voldoende aandacht schenkt en de tweede man van deze avond was Kevin die ons naar volle tevredenheid in de watten heeft gelegd.
    Prijs kwaliteitsverhouding is top, 55,- all-in en de extra gang was slechts 6,50. Wijnen waren verrassend goed en allemaal uit de klassieke wijnlanden, leuk. Wij blijven fan.