Op dit adres zit nu: Moeke

1. Pas geleden hadden we een advertentie gelezen van de Croy restaurants.

Op 6 plaatsen (Aarle Rixtel, Moergestel, Nijmegen, Teteringen, Roggel en ‘s- Hertogenbosch) wordt gebruik gemaakt van elkaars gegevens waarbij men de smaak van Croy mag proeven afkomstig van de elf boerenbedrijven rondom het middeleeuwse Kasteel Croy te Aarle-Rixtel.
    Van Croyse kruiden en kaas, tot Croy Bier uit eigen brouwerij en verse groente van het Croyse landgoed. Nu waren we al eens bij ’t Stokse in Moergestel geweest maar wilde nu wel eens Croy de Pettelaar aandoen in ’s-Hertogenbosch.

Op maandag bied men wel een heel goedkoop menu aan, nl. een drie-gangen voor 12,95. Aangezien het een groot restaurant is gingen we op pad zonder reserveren, maar de grote parkeerplaats stond helemaal vol. Toch maar naar binnen en inderdaad het was volgeboekt (?).
    Bij de advertentie had men niet gemeld dat je vooraf moest reserveren, maar de mevrouw die de leiding had ging voor ons op zoek en bood toch een plaatsje aan. Dit met het idee dat er weer mensen klaar zouden zijn met eten en anderen wat later zouden komen. Heel attent.

Binnen 5 minuten werden we geholpen aan een drankje en werden de gerechten aan ons aangeboden door middel van een papieren placemat waar de gerechten op stonden.
    Een keuze van 7 voorgerechten, 11 hoofdgerechten (vlees en vis) en 8 nagerechten. Voor dit geld zoveel keuze was opmerkelijk. Lekkere verse broodstukken met knoflookboter werden op tafel gezet.

Mijn echtgenote zou rijden maar ik nam een fles wijn waarbij ik het overblijvende deel mee mocht nemen naar huis.
    Het werd een rode wijn van het huis Gautran uit de Minervoirs genoemd Villa Lucia. Mooi donkerrood, zacht, licht kruidig en een nette prijs, nl, € 17,30.
    De jongeman die de wijn bracht zette de fles met glas op tafel en ging weer (!).

Als voorgerecht had Leonie een carpaccio ( ik mocht proeven, heerlijk , vooral die truffelcrème). Ik zelf had een bouillabaisse. De jongedame die de soep bracht knoeide rijkelijk en zei sorry(!). Hij was flink gevuld maar voor mij te zout.

Als hoofdgerecht nam Leonie varkenshaas ( met champignonsaus) en ikzelf een kalkoenoester met stroganoffsaus. Bij beiden broccoli, bloemkoolroosjes, wortelen, aardappelcubes en frites. Smaakte goed en meer als voldoende.

Als nagerecht een zomersdessert, bestaande uit Croyse aardbeien, aardbeienbavarois en een mousse van aardbeienlikeur. Heel lekker.

Voor dit geld een 3 gangenmenu is heel netjes.
    Een volgend keer kies ik ook voor de carpacccio.
    Het personeel, vriendelijk en behulpzaam.
    Minpunten echter ook duidelijk.
    Een wijn mag toch wel ingeschonken worden en soep knoeien en dan gewoon neerzetten (wel sorry), daar mag men het personeel toch wel op attenderen dat dit beter kan/moet.