Op dit adres zit nu: What Els

1. Om ons 25e huwelijksjaar te vieren wilden we iets speciaals. Met onze kinderen en kleinkinderen naar een Marokkaans restaurant in Hulst.
    Om er zeker van te zijn dat onze reservering voor 11 personen, zaterdag om 19 uur goed doorgekomen was, had mijn man de reservering nog een keer gecontroleerd. Ja, we moesten ons geen zorgen maken, alles stond genoteerd.
    Zaterdagavond, om precies 19 uur, stappen we in onze feestkleding met z'n elven La Tajine binnen.
    Een verbouwereerd meisje vroeg ons of we er zeker van waren dat we gereserveerd hadden voor 11 personen om 19 uur, want ze wist wel vaag iets van 6 personen om 18 uur.
    Nadat we zelf een aantal tafels tegen elkaar hadden geschoven gingen we vol verwachting zitten. Twee serveersters verdwenen en de enige die nog overbleef kwam ons de kaart brengen. Meteen kregen we te horen dat pinnen niet mogelijk was en dat we cash moesten betalen. Geen nood, de Rabobank is aan de overkant van de straat. Maar al gauw bleek de serveerster zo onder de indruk van onze 22 jarige kleinzoon dat ze moeite had om haar hoofd bij het werk te houden, zodat ze een paar keer moest komen vragen of ze de bestelling goed begrepen had.
    Het voorgerecht was prima en het beloofde toch een geslaagd diner te worden tot de hoofdgerechten op tafel kwamen; die waren een flauw aftreksel van de gerechten van de Algerijnse moeder van onze schoonzoon. Maar het is feest en laten we niet zeuren over kleinigheidjes; het nagerecht zal de avond redden. Dus, probeerden we de serveerster los te rukken van haar aandacht voor onze kleinzoon, en terwijl mijn man alvast aan de overkant geld ging halen, bestelden wij het dessert. Een paar van ons wilden ijs, een paar muntthee met Marokkaanse lekkernijen en onze zoon bestelde voor hem en mijn man pannenkoek met ijs. Aangezien mijn man op dat moment zelf niet lijfelijk aanwezig was, herhaalden we uitdrukkelijk, driemaal met drie personen tegelijk, ( driemaal is scheepsrecht dachten we) dat de jubilaris even geld halen is maar dat hij ook een pannenkoek met ijs wil. Vrij vlot, want wij waren ondertussen de enige klanten, werd de muntthee geserveerd. Trots liet het meisje zien vanaf welke hoogte ze erin slaagde het hete water in de kopjes te gieten, maar ongelukkig genoeg kwam het hete water in plaats van in het kopje, op de schoot van mijn dochter terecht! De Marokkaanse lekkernijen bestonden uit een paar keiharde koekjes en, speciaal voor de horeca in cellofaan verpakte speculaasjes. Het serveren van het ijs en de pannenkoek verliep zonder ongelukken. Ondertussen was mijn man terug van de geldautomaat, maar zijn pannenkoek met ijs liep blijkbaar vertraging op. Pas na een kwartier, om de serveerster die het al die tijd druk had met haar mobieltje niet te storen, vroegen we waar het nagerecht van mijn man bleef. "O," zei ze,"dat zal ik even gaan vragen. Toen ze terugkwam zei ze: "De keuken is gesloten."
    Dat was het einde van ons culinair avontuur bij La Tajine.
    Maar voor degenen die denken dat ik alles alleen maar zit af te kraken, wil ik nog 1 ding zeggen: Het interieur is heel mooi en gezellig.

3,1