1. We waren 25 jaar getrouwd en hadden samen iets te vieren. De datum viel toevallig samen met de DWTS week. De lunch was op een maandag en hierdoor gelukkig niet zo druk. De kaart werd gepresenteerd en ons oog viel op Soenil’s Signature menu dat bestaat uit drie topgerechten. We breiden het menu uit met een extra gang. Partner geeft aan dat ze liefst met kaas wil eindigen, zelf ging ik voor vier voorgerechten.
    Na een optocht van amuses startte ik met de ganzenleverbereidingen. Altijd weer origineel met nieuwe verfijnde combinaties, een echte specialiteit. De begeleidende wijn was keurig geselecteerd en werd op een fijne wijze gepresenteerd. Gemaakt van Traminac 2011 van het huis Ilocki Podrumi (Kroatië).
    De tweede gang was de topper van de middag, een complex gerecht met zeebaars, kreeft en buikspek. Een waar smakenavontuur en een echt signature gerecht waarin ook exotische kruiden in verwerkt waren. De sommelier had het er moeilijk mee en koos twee begeleiders (wit en rood). Iets wat ik erg kan waarderen.
    De derde gang was een tweetraps gerecht van gedroogd Spaans rundvlees. Bereiding van Tartaar en van langzaam gegaard dun getrancheerde “biefstuk”. Keurige bereiding maar iets minder mijn voorkeur, jammer.
    De laatste gang was geglaceerde zwezerik met gelei van bloemkool met hierop gerookte eidooier en kalfsjus. Aan tafel door de chef royaal met truffelschaafsel afgewerkt. Ernaast een heerlijke Rosso dei Notri 2012. Dit was Genieten.
    Bediening was uitstekend geregeld. Fiona de Ronde, een nieuwe medewerkster, was prima ingewerkt en Iete Braeken (sommelier) was wederom in topvorm. De chef hielp deze middag ook mee, leuk.
    Prijs kwaliteitsverhouding is goed, huiswijn 5,50, menu 45,- en de uitbreiding 22,50, de begeleidende wijnen 8,- en het koffiearrangement 7,50. We hebben wederom genoten bij onze favoriet.