1. Erwin 11438 punten

We krijgen een bakje met groene olijf vooraf. Een smakelijk hapje. We gaan vanavond voor de salade van gerookte makreel en de rundercarpaccio als voorgerecht, de bouillabaisse en de biggenlende als hoofdgerecht en als dessert het nougat ijs en het rood fruit soepje. Met het uitserveren van de voorgerechten krijgen we een schaaltje met bruin en wit stokbrood. Daarbij een smakelijke boter en een heerlijke, huisgemaakte tapenade van zongedroogde tomaat. Het voorgerecht ziet er prima uit en smaakt ook zo. Het bord is opgemaakt met een salade van gerookte en gemarineerde makreel met avocadocrème en inktvismayonaise. Wanneer ik een puntje commentaar moet geven dat zou de makreel iets meer op kamertemperatuur zou mogen. Het hoofdgerecht is gegrilde en licht gerookte biggenlende met een jus van groene pepertjes en spek. Ook weer een prima gerecht. Het vlees heeft een duidelijke rooksmaak en is prima gegaard. De jus is smakelijk en voldoende aanwezig. Er ligt een, in de oven gegaard tomaatje bij. Helaas is deze koud. Ook vinden we een torentje met wat groente en veel, veel knoflook. Het is voorzien van een krokantje van gebakken spek. Het zijn krachtige smaken maar prima passend bij het vlees. We krijgen er heerlijke friet bij met mayonaise. Ook ontbreekt een ruime schaal met frisse salade. Helaas missen we wel wat dressing. Het nagerecht is een voortzetting van de voorgaande gerechten waarmee ik bedoel dat het genieten nog voortduurt. Zelf heb ik een rood fruitsoepje met hangop, sorbetijs en wat vers fruit. Een mooie combinatie waarbij de hangop wat meer aanwezig had mogen zijn. Het soepje is smakelijk zoet, het ijs is licht zurig en de hangop is heerlijk zalvig. Mijn tafelgenoten zijn enthousiast over de door hun gekozen nougat ijstaartje met pavlova en chocoladesaus. Overigens geldt dit ook voor de door hen gekozen rundercarpaccio met rucola- mayonaise en oude kaas (Reypenaer VSOP) en de Zeeuwse bouillabaisse met gegrilde vis, mossels, gamba en citroengrasschuim.
    Aanrader; Jazeker, wij komen graag terug.