Op dit adres zit nu: JUS

1. d. de klerk

Een gezellig avondje uit met de familie bij de Lachende Gans. Twee weken tevoren gereserveerd voor half acht op zaterdagavond voor 10 personen. Veelbelovend allemaal, want de entourage is losjes chique, maar geen 'kouwe kak'. Na het eerste drankje kwam de ober de bestellingen opnemen. Er was geen sprake van een kaart, want vanwege de drukte had de kok enkele gerechten uitgekozen waaruit we konden kiezen zodat de wachttijd beperkt kon worden. Als we wel à la carte zouden willen eten, zou de wachttijd oplopen. We besloten dus met het voorstel in te stemmen en een keuze te maken uit de gerechten die opgenoemd werden. Het kwam wat allemaal wat onprofessioneel over, maar we zaten er voor een leuke avond dus wat maakt het dan uit?

Het voorgerecht, dat overigens erg lekker was, kwam een uur na bestelling. Hierna volgde een bouillon, waar we ook ca drie kwartier op mochten wachten. Het hoofdgerecht kwam uiteindelijk om kwart over tien! Met het nagerecht, dat rond 11 uur werd geserveerd, hebben we de avond afgesloten.

Het eten was erg lekker, als je van wild houdt of een lekkere moot zalm, zit je hier goed. Wel vond ik de combinatie van zalm met gekruide friet nogal vloeken, maar honger maakt rauwe bonen zoet...

De bediening was over het algemeen vriendelijk en correct, maar men stelde zich weinig coulant op bij onze opmerking over het lange wachten. Er kon echter wel een excuus af en als reden gaf men aan dat de keuken onderbezet was. Er waren twee koks, terwijl het restaurant vol zat met, naar schatting, zo'n 70 gasten. Maar hoe verklaar je dan dat de andere gasten, die later binnenkwamen dan wij, gegeten hadden en al weer vertrokken waren voordat wij ons hoofdgerecht opgediend kregen?

Al met al hebben we lekker gegeten, maar de lange pauzes tussen de gangen maakte ons wat geirriteerd. De prijs, in ons geval rond de € 45 per couvert, was naar mijn idee gegrond als de avond 'af' geweest zou zijn. Helaas heeft de Lachende Gans teveel steken laten vallen.