Op dit adres zit nu: Ross Lovell aan den IJssel

1. Onverwacht even wezen eten bij De Schelvenaer. Het is ons goed bevallen en derhalve voor herhaling vatbaar. Gekozen voor het - relatief goedkope - herfstmenu: een salade met lauwwarme kipfilet en paddenstoelen als voorgerecht, wildpeper met stamppot als hoofdgerecht en apple crumble met vanille ijs als dessert, afgesloten met een kopje koffie. Alle gerechten waren op smakelijke wijze bereid en werden op gepast tempo uitgeserveerd. De bediening was adequaat en vriendelijk. De ambiance en de sfeer in het - niet geheel gevulde - restaurant was gezellig, mede door de plaats van onze tafel met zicht op de open haard. De wijnkaart biedt voor elk wat wils. Onze keuze was dit keer een Zuid-Afrikaanse Shiraz 2009 (Zandvliet Limited Release). Een aanrader bij wildgerechten. Aandachtspunt is de prijs voor een halve liter water: euro 3,50... Desalniettemin zullen wij zeker nog een keer bij De Schelvenaer gaan eten.