Op dit adres zit nu: Restaurant Torino

1. Erwin 11438 punten

We gaan vanavond voor de reebokpaté met cranberry's als vooraf, een tussengerecht mosterdsoep, hoofdgerecht wordt de fazant en de scholfilet en het nagerecht met kaneelijs en stoofpeer.
    Terwijl we wachten op het voorgerecht krijgen we een schaaltje met plakjes kaas en salami, een Spaanse versie van al. De plakjes zijn smakelijk.
    Daarna krijgen we het inmiddels bekende zelf gebakken brood (volkoren, bruin en wit) met een tappenade van groene olijf, een iets te zoute kruidenboter en een heerlijke huisgemaakte chutney van tomaat. De chutney is prima gemaakt.
    Het voorgerecht zelf is prima. De paté is gevuld met stukjes vlees. De combinatie met cranberry is vertrouwd en uiteraard geslaagd. De cranberry is licht zoet met een zuurtje. De salade is vers en fris. Het bord is leuk verzonnen maar wat ongemakkelijk. Het kantelt snel.
    Het tussengerecht is een prima mosterdsoep. De soep is heerlijk romig en goed gevuld met mosterdzaad. Prima gebonden. Wel missen we een stukje uitgebakken spek.
    Het hoofdgerecht met de fazant ziet er smakelijk uit. Het heeft voldoende jus, wat kleur met de gegrilde tomaat, groen van wat boontjes en peterselie en een krokantje van cassave.
    De smaak valt helaas wat tegen. Het zou goed mogelijk zijn dat de fazant niet wild geschoten is maar van het gefokte soort is.
    Op het schoolbord staat dat de fazant geserveerd wordt met zuurkool. Jammer dat dit niet op het bord ligt, dit had inderdaad het gerecht goed gedaan.
    Het hoofdgerecht vis is de scholfilet met schubben van roze garnalen.
    Helaas valt deze niet in de smaak. De schubben van garnaal zijn geen welkome aanvulling op het gerecht. Ik vermoed dat de schubben een krokant paneerlaagje moeten hebben maar het is week en plakkerig, niet aangenaam.
    Dit is jammer van de vis. Wanneer deze prima was gebakken zonder schubben had dit een goed gerecht geweest. Nu is de vis gegaard in de oven en verliest deze zijn stevigheid. Ook de saus is wat flauw.
    We krijgen er smakelijke, verse friet bij (met schil) en een bakje mayonaise. Ook krijgen we een schaaltje met salade, een farmersalade met wortel en kool. Helaas is de gebruikte yoghurtdressing te weinig waardoor het erg naturel smaakt.
    Het nagerecht maakt gelukkig veel goed. Het is een bord met twee smakelijke stoofpeertjes, wat stevige slagroom, stervrucht (carambola) en heerlijk kaneelijs.
    De stoofpeertjes zijn keurig ontdaan van het klokhuis, waarbij de vrucht verder geheel intact is gelaten. De slagroom heeft wat versteviging gekregen maar dat gaat wel ten koste van de smaak. Het ijs daarentegen is prima. Vol van smaak en romig. Het smaakt of het zelf gemaakt is (en dat is het misschien ook wel).
    We zijn vanavond prima geholpen door de brigade van ’t Hoekje. Men wist nog te vertellen welke wijn ik vorige keer gedronken had, hebben alles onder controle en wanneer wij, na het hoofdgerecht nog 10 minuten willen wachten voor het nagerecht, horen wij hen na ca. 10 minuten de bestelling doorgeven aan de keuken.
    Het restaurant was vanavond bijna volledig bezet. Toch weet de volledige brigade iedereen tijdig de juiste aandacht te geven.

Aanrader; Jazeker, wij hebben vanavond wat pech gehad met ons hoofdgerecht maar gezien onze eerdere ervaringen kunnen wij hen toch aanbevelen.