1. Hier laatst weer eens gegeten met de Eet.nu lunch. De zaak ziet er nog steeds leuk uit, we waren er allemaal behoorlijk positief over. De sfeer is er ook leuk, het is een gezellige zaak om in te zitten.

We kozen bijna allemaal voor de "dagschotel": een hamburger en cheeseburger (zie foto). Het gerecht zag er mijn inziens goed uit qua opmaak, en het smaakte ook super! De "gewone" hamburger was ruim voorzien van sla, bacon en tomaat, dit was minstens een van de lekkerste hamburgers die ik ooit heb gehad. De cheeseburger was ook lekker aangekleed, wat dan ook een van de beste cheeseburgers was die ik ooit heb gegeten. Wel viel me op dat het allemaal niet extreem vet smaakte, onder andere daaraan kon ik wel merken dat dit geen fastfood kwaliteit was (een understatement).

De service is hier ook meer dan prima, het personeel komt positief over. De wat jongere medewerkers waren gelukkig positief aanwezig, ze waren enthousiast, representatief en gemakkelijk in de omgang. Een goede zaak, dit zijn niet de gebruikelijke onhandige (en vooral goedkope) tieners die je op andere locaties vaak tegenkomt.

De prijs viel alleszins mee, deze kwaliteit mag wel wat extra kosten... maar het kost eigenlijk niets extra. Althans, als je twee fatsoenlijke burgers van de Mac wilt, geloof ik dat je al snel zeven euro kwijt bent? Hier dus ook. Maar dan van goede kwaliteit, leuk opgemaakt, en geserveerd door fatsoenlijk personeel. Ook vergeleken met andere zaken op de markt van Sittard, is de prijs van zeer acceptabel niveau.

Conclusie: ze zijn nog niet mijn nieuwe favoriet op de markt van Sittard, maar het verschil is niet al te groot meer. Het is zelfs een zeer uitstekende zaak om te lunchen, dus ik kan het eenieder aanraden. Ik wil ze wel aanraden dit gerecht (of een variant hierop) een vast gerecht te maken: deze burgers zouden niet slecht staan op de kaart, en voor mij zou het in ieder geval een reden zijn om hier vaker te gaan lunchen.

Vorige recensies van Chris

• Hier gaan eten met de Eet.nu lunch. Ik moet zeggen dat het een erg leuke Brasserie is, het pand is niet al te groot, we hadden niet al te veel ruimte, maar het straalde wel veel sfeer uit. Lijkt me vooral 's avond heel gezellig daar een keer te gaan eten.

Zelf had ik een Zalm Ciabatta, hoewel het feitelijk geen Ciabatta broodje was (de vorm klopte niet). Gelukkig ben ik daar niet zo heel serieus in, de vorm maakt me niet uit, zo lang het er smakelijk uitziet en lekker is om te eten. Aan deze vereisten werd dan ook zeer zeker voldaan, ik was zeer onder de indruk dat zo'n (vrij groot) broodje zo lekker kon zijn! Ook was er gelukkig geen tekort aan zalm, sterker nog, de zalm paste amper op het broodje, en dat vond ik prima. Met de groentes erop vond ik het een goede combinatie, terwijl ik daar normaal niet zo'n fan van ben.

De bediening was prima, heel aardig en wat mij betreft waren ze niet te gehaast, maar ook niet zo traag dat ik me zou ergeren aan de wachttijd, prima dus! Ook had ik het idee dat mijn aanwezige collega's zeer tevreden waren, ook hun keuzes vond ik zeer smakelijk uitzien (wie weet een idee voor een volgend bezoek dus!).

De prijs was voor mijn gevoel ook prima met zo'n 7 euro voor dit gerecht, terwijl je aan zo'n hoeveelheid zalm bij de AH vaak al de helft hiervan kwijt bent (en dan smaakt het toch echt minder). Het enige nadeel, was dat het glas cola nogal klein was voor de prijs, kostte 1.70 euro, voor 1.85 euro hadden ze flesjes, maar toen had ik nog niet op de kaart gekeken helaas (hadden ze me mogen aanraden).

Al met al was ik in ieder geval enorm tevreden, het is er niet te duur, maar wel allemaal heel erg lekker. Zeker een aanrader om een keer in je lunchtijd te doen of na school, maar ook tijdens het shoppen of een uitje met vrienden lijkt het me een aanrader. Wat mij betreft zeer zeker voor herhaling vatbaar!