1. Joost Purmer

Vanwege de reisafstand overnachten wij met een klein team van ons werk regelmatig in het Rodenbach. Nooit beseft dat dit hotel ook een geweldig restaurant heeft. Voor het diner laten we ons elke keer weer verrassen door de creatieve ingevingen en aanbevelingen van de vrolijke Meesterchef (en zijn team) John Spruit. Ongelofelijk wat een kwaliteit komt er uit hun handen. Er wordt zowel veel aandacht geschonken aan de gerechten zelf als ook aan de opmaak. Het enige verschil met een Michelin-ster restaurant is dat je je hier wél rond kunt eten. En het originele en leuke is dat de chef contact houdt met de klanten door gewoon in eigen persoon aan tafel te komen vragen of alles naar wens is. We komen iedere keer niet verder dan dat het héérlijk is.... Recent ook de kaart eens bekeken, hier staan echt alleen maar indrukwekkende gerechten op dus wat mij betreft eten wij hier elke dag. Ze hebben nu zelfs een aparte Wildkaart. Puur & Passie is in ieder geval een zeer passende slogan. Dit restaurant smaakt letterlijk naar meer!!

PS. Naar het schijnt, komt er in het voorjaar van 2014 een boek uit van John met allerlei wereldse recepten en verhalen naar aanleiding van zijn recente wereldreis. Lijkt me ook een aanrader van de bovenste plank, ben benieuwd!