1. Op een zondagnamiddag weer eens in een van onze lokale trekpleisters geweest na een duinwandeling.

Deze keer hadden we trek in een simpele bord patat met 2 kroketten erbij.
    De patat was goed gebakken, beter dan je in menigeen restaurant aantreft. Kroketten waren ook lekker, volgens ons een van de bekende Nederlandse merken.

Eigenaresse herkende ons (we komen dan best wel vaak) & heette ons van harte welkom.
    Positief was dat de oude houten krakende stoelen waren vervangen door lekker zittende leren stoelen.

Eerlijkheid gebiedt wel te zeggen, dat de toiletten wel (beter) schoongemaakt mogen worden; vooral als je evt van plan bent hier ooit een verjaardagsfeestje te houden

Vorige recensies van Turkeystick

• Dit is een echte recensie, geen 1 april-grap

Ten eerste, deze plek wordt niet afgebroken en opnieuw opgebouwd, omdat dit een stuk IJmuidense nostalgie is, die behalve IJmuidenaren als ik zelf ook mensen van heinde en verre aantrekt (bij aankomst zat een koppel uit Leiderdorp sinds de middag daar al & vonden het jammer, dat ze naar huis moesten, anders bleven ze nog wat langer), al was het alleen maar om het enorm rustgevende uitzicht op de Noordzee bij zonsondergang.

Ten tweede de huiselijkheid & gemoedelijkheid van de eigenaren (opa & oma + familie (kleindochters in de bediening)).
    We komen hier graag na een lekkere duin- of strandwandeling.

Wat namen we vanavond ? Allebei een biefstuk, was heerlijk mals, gewoon recht toe recht aan met een klein kannetje just. Salade erbij verdronk iets teveel in de (kant & klare) sla-dressing vandaag.
    De frietjes waren goudgeel en krokant.
    Aangezien we allebei lekkere trek hadden, vroegen we om een tweede puntzak, omdat 1 (hoewel die ook normaal genoeg was voor 2) zak voor ons vandaag niet genoeg was.
    Tot onze verrassing (positief) stond de 2de zak niet als extra garnituur op de rekening, daar waar een zgn 'gelikter/moderner' restaurant zonder blikkken of blozen dit wel zou doen.
    Of dit service van de zaak was of feit, dat we redelijk bekende gezichten daar zijn, kan ik niet zeggen, ik denk het eerste.

Als toetje namen we allebei ijs (Cassata met advocaat & Peche Melba); je kon proeven dat dit beter was dan gemiddeld schepijs.
    In totaal hadden we 3 koffie & twee thee. Het meisje in de bediening had totaal maar 2 kopjes afgerekend; ik zei dat een kopje van de zaak altijd attent is, maar 3 kopjes was wel erg genereus. Uiteindelijk stond ze er op, dat we toch 1 kopje als kopje van de zaak kregen.

Een echte familiezaak; de meiden vroegen onafhankelijk van elkaar behoorlijk vaak of alles naar wens.
    Je kan je er als kniesoor aan storen of je kan zaken een beetje in de grotere context zien & oordelen, dat dit welgemeend en goedbedoeld was.
    We hadden iig alle aandacht en we voelden ons als klanten -zoals we gewend zijn van La Maranda- in de watten gelegd.

Zodra het weer beter wordt, komen we weer, misschien om lekker in een strandstoel te liggen met een hapje en drankje erbij.

Wel een tip: even de stoelen/tafels, die verder comfortabel zijn (halve cirkel rugleuning), in de lak zetten, voor ze onder je kont vandaan kraken.

La Maranda, hasta la vista !!!