1. Erwin 11438 punten

Zaterdag 12 oktober naar Hildernisse eten & drinken geweest.
    Vanavond gaan we voor de rilette van zalm met wilde venkel, zuring en crouton
    Hoofdgerecht wordt de ossenhaas met crouton, cognacsaus en witte kool.
    En het nagerecht wordt een bord met regionale kazen en mijn vrouw kiest voor het chocoladegerecht.
    Terwijl we wachten op het voorgerecht krijgen we een mandje stokbrood met huisgemaakte tapenade van olijf en een schaaltje met kokkeltjes. De tapenade is smakelijk maar de kokkeltjes moeten we nog leren waarderen. Aan de bereiding heeft het niet gelegen, ze zijn gekookt en teruggekoeld.
    De zalm ziet er smakelijk uit. Het wordt geserveerd met een kievitsei, een huisgemaakte toast en heerlijke frisse salade met meer dan smakelijke dressing.
    Het hoofdgerecht ziet er ook netjes uit al mis ik wat groens op het bord.
    De tournedos is prima gebakken, mooi aan de buitenzijde gebraden en verder lekker rood.
    Het wordt geserveerd met witte kool en twee torentjes van aardappel, ei en spek. De cognacsaus is erg lekker doch net aan voldoende.
    We krijgen ook een schaal met vers gesneden friet en heerlijke, zelfgemaakte, mayonaise.
    Het chocolade nagerecht heeft vanzelfsprekend veel chocolade.
    Naast chocolade ijs ligt er een chocolademouse, chocoladecake, een chocolade lepeltje. Een prima nagerecht, voor kleur en het zuurtje een frisse aardbei.
    Het bordje met kaas is een proeverij van kaasboerderij Schellach.
    Het bestaat uit vijf kazen en is verder aangevuld met kletsenbrood (gevuld met noten), pecannoten, pruimencompote en wat druiven, helaas met pit.
    We hebben een fijne avond gehad en erg smakelijk gegeten.

Aanrader? Jazeker. Wij komen in ieder geval terug.