in Heerhugowaard

Bij ons kunt u GENIETEN ZONDER LIMIET! Sfeervol en lekker!

1. Vanavond via vakantieveilingen bij d'Olifant gegeten, 2 x een 4-gangenkeuzemenu.
    We waren niet op vakantie geweest en dachten kom, een gezellig avondje uit eten.
    Keuzemenu was het niet echt. Of zalm of kalfsentrecote als hoofdgerecht en de rest staat allemaal vast.
    Voorgerecht was een proeverijtje, dat was niet bijzonder maar ook niet slecht.
    Gang twee bestond uit een koffiekopje prei/kerry soep, met deze scoor je in een goed restaurant zeker geen voldoende.
    Het hoofdgerecht hadden we beiden de kalfsentrecote, zelden in mijn leven zo beroerd eten voorgeschoteld gekregen, zelfs niet in een bistro. De kalfsentrecote leek kort gekookt en had heel even een heet rooster aangeraakt voor de mooie streepjes, het was ontzettend taai en een en al vet en zeen. Het geheel begeleid met een soort andijviestampotsoep van vorige week met een overdaad aan azijn, goed om de gootsteen te ontkalken, maar dit serveer je niet. Verder nog een van te voren gekookte aardappel in zilverfolie opgediend, waarschijnlijk om het een wat romantisch 'gepoft' idee te geven, maar dat doen we thuis stukken beter.
    En toen haakten we af, op dit alles hadden we al twee uur moeten wachten, en we rammelden van de trek, op naar betere oorden, toetje mogen ze houden.
    Met de veilingkosten mee, zijn we dit avondje 55 euro lichter! (de veiling / kosten / vier glaasjes drinken)
    De bediening was heel vriendelijk. Als excuus kregen we een flesje wijn mee, maar we hebben al een kater.

3,1