1. Robbert

We hebben daar november 2008 gegeten met onze bruiloft. De avond zelf was erg gezellig en we hebben lekker gegeten. Daarna begon de ellende:

We kregen in januari 2009 een mailtje dat we nog niet hadden betaald en dat klopte, want we hadden geen factuur ontvangen en wisten dus ook niet hoeveel de rekening was. Op 10 januari gevraagd om een factuur en 17 maart(!) lag deze in de bus.

Vreemd was wel dat we 15 tapas-diner moesten afrekenen, terwijl er maar voor 11 was besteld. Ook de drank werd niet gespecificeerd. Erg vreemd. Heb gebeld, omdat de rekening naar mijn idee niet klopte. Men had toen echter geen tijd en ik zou later die dag teruggebeld worden. Dat gebeurde niet en ik heb in een mail (23 maart) verzocht om contact met mij op te nemen. Dit is nooit gebeurd, tot 25 mei... er ligt een brief dat we binnen 14 dagen moeten betalen en dat er anders een incassabureau aan te pas zal komen.

Dit is niet de bedoeling en dus bel ik 27 mei op om alsnog mijn vragen over de factuur te stellen. Wat er daarna volgde heb ik nog nooit meegemaakt. De eigenaar van de zaak gaat volop tekeer tegen mij dat ik moet betalen en zegt dat wij voor 15 personen een offerte hebben getekend. Ik weet (bijna) zeker dat dat niet waar is en vraag om de offerte. Aanvankelijk wil hij die niet opsturen en hij blijft dreigen met een incassobureau. Na een zeer onvriendelijk gesprek (waarbij ik zelf ook niet meer vriendelijk kan blijven) zegt hij toe dat hij de offerte aangetekend zal opsturen. Ben benieuwd hoe dit verder gaat aflopen.

Wil nog één ding kwijt: Jurjen, schaam je voor je gedrag dat je zo met je klanten omgaat en ik beloof dat ik nooit meer bij jou binnen zal stappen.