1. Bezoek aan Markant: d.d. 14-09-13
    Het terras oogt wat strak en modern, stap je naar binnen dan word je verrast door een warme, gezellige, huiselijke sfeer. Wij hadden het 'proeverijmenu' wat betekent een 10-gangen diner. Het lijkt op tapas maar dan meer culinair en iets grotere porties op het bord. Super lekker!! De borden worden mooi opgemaakt, verse ingrediënten, geen 'rare' dingen op je bord maar wel verrassende combinaties (bijv. zalm met bolletje vanille ijs, overgoten met wasabi-creme en japans broodkruim, een smaakexplosie in je mond!). Wel van te voren reserveren. Voor zo'n menu moet je al gauw rekenen op 2 1/2 á 3 uur tafelen. Helaas werd het heel druk in de zaak met niet-gereserveerde tafels, waardoor wij (te) lang moesten wachten. Na 3 uur tafelen waren we nog maar bij ronde 7, en dat gaat dan echt te lang duren. In goed overleg met de bediening konden we het menu stoppen, werd de rekening keurig aangepast en kregen we een overheerlijke kop koffie van het huis toe. Prima service!
    Met dank aan de zeer gezellige, hardwerkende bediening hebben we ondanks de lange zit een topavond gehad; Markant is een aanrader!!