1. Sophie van Binsbergen

Onlangs heerlijk gegeten bij dit, voor ons nieuwe, restaurant in de Maasstad.

Wij kwamen op vrijdagavond, en waren blij verrast dat onze auto keurig voor ons werd geparkeerd. Wat een luxe! De gastvrouw bood ons de gelegenheid aan om een apertief te drinken aan de bar. We genoten hier van een heerlijke Ruinard Champagne. We bewaarden heel goede herinneringen aan deze volle rijpe topChampagne, dus we voelden ons direct thuis.

Eenmaal aan tafel kozen wij voor 4-gangen menu ( Ik meen Euro 49,-). Met daarbij een wijnarrangement. Mooie verfijnde amuse (prei-kerrie met een klein eitje en paling) en als voorgerecht Salade van Canadese kreeft met brioche brood, Pata negra ham.

Ik noem verder nog het hoofdgerecht : gebraden lamsbout en zachtgestoofde lamsnek. De ober-kelner had snel door dat wij liefhebbers waren van grote wijnen. Hij verraste ons met topwijnen: De Chassagne Montrachet - rood! - bleek een fascinerende begeleider. Voor de kenner het was van het superjaar 2005!. Bijzonder dat je tonen van thee kunt waarnemen die je normaal in de witte Montrachet ook proeft. Wij komen snel terug. Sophie, Barbara en Kinsella.