1. Erwin 11438 punten

Zaterdag 24 augustus 2013 naar Restaurant Allure te Rotterdam met collega's.
    Bij binnenkomst worden we heel vriendelijk ontvangen. We worden begeleid naar onze tafel en zelfs de stoel wordt voor ons aangeschoven. Ook de rest van de avond is de brigade bijzonder alert en uiterst behulpzaam.
    De gerechten worden keurig geserveerd, bijna simultaan. Er wordt een korte uitleg gegeven over de ingrediënten op het bord en we krijgen netjes een wijnadvies.
    Verder worden we de gehele avond voorzien van zelf gebakken broodjes, wit en bruin, die doorlopend vers gebakken worden. Op tafel staat extra vierge olijfolie, heerlijk dubbel gezouten boter en een flesje zout uit de Andes wat door de mineralen uit het vulkanisch gesteente wat rozig van kleur is.
    We krijgen een amuse op een geglazuurd tegeltje. Het ziet er lekker uit en bijzonder. Het bestond in ieder geval uit een bavarois van vlierbloesem, crème van yuzu, krokante mint en gerookte paling. Een aangename combinatie.
    Voor geïnteresseerden; Yuzu is een Japanse citrusvrucht met een zachte citroensmaak.
    We hebben vanavond gekozen voor het 4 gangen verrassingsmenu van de chef. De eerste gang is een tartaar van tonijn, gepofte zwarte quinoa, citrusfruit en basilicum op een crème van witte chocolade. Ook dit ziet er weer keurig uit en wordt geserveerd op een tegel van leisteen.
    Het is een lekker gerecht. Het enige commentaar is dat de grapefruit wat te krachtig is in het gerecht. De smaak van de grapefruit drukt de tere smaak van de tonijn volledig weg. Zonder de grapefruit een prima combinatie.
    Het tweede gerecht is zacht gegaarde zalm, komkommer, wakame, wasabikrokant, vliegviseitjes en huisgemaakt kerrie-ijs.
    We krijgen de zalm lauw-warm geserveerd, zoals bedoeld. Het advies is om dit samen te eten met het kerrie-ijs.
    De derde gang bestaat uit bavette gebakken op de Bigg Green Egg, De garing van het vlees is perfect. Het is bereid in een soort barbecue in de vorm van een groen ei. Het bord is verder opgemaakt met een groene crème, spaghetti van gourgette en tomaat. Ook dit is erg lekker.
    De vierde gang is het nagerecht. Dit is een kletskop gemaakt van hazelnoot en steranijs met zomerfruit. Dit nagerecht valt wat tegen. De kletskop is niet krokant en in tegenstelling tot de vorige gerechten oogt dit gerecht wat eenvoudig.
    Eten krijgt mooie 9; De gerechten zijn prima in orde. Doordat we regelmatig voorzien werden van de vers gebakken broodjes is ook de hoeveelheid voldoende. Jammer dat het nagerecht wat tegenviel.
    Sfeer een 8, Het is allemaal keurig. Stevige tafels, fijne stoelen en vriendelijke sfeer.
    Service een 10; ik heb proberen te bedenken wat hier nu fout is gegaan of beter zou kunnen. Niets kunnen ontdekken dus dan is een 10 verdiend.
    Prijs een 10. We hebben heerlijk gegeten. Het vier-gangen menu kost € 39,50 en dat is het dik, dik waard.

Aanrader? Jazeker. Wij komen in ieder geval terug.