in Hollum

De leukste school van Nederland!

1. Het plankje met de drie schaaltjes tapenade en aioli en het warme stokbrood leek veelbelovend maar het vervolg stelde op alle fronten teleur.

We hadden gekozen voor een pannetje mosselen met friet en sliptongetjes met een aardappelgratin. De twee minuscule visjes hadden zich lelijk gebrand aan de boter en smaakten verder nergens naar. De als extraatje geserveerde rabarber was een bijna noodzakelijke verfrissing.
    MIjn disgenoot had het evenmin getroffen. Na het optillen van het deksel van de mosselpan was de bodem al bijna zichtbaar, zo weinig mosselen zaten er in deze portie. Dat was dus letterlijk 'even slikken'.

Pluspunt van De Griffel is de uitgebreide keuze aan (alcoholvrije) bieren en de hartelijke bediening... maar dat verbetert de verhouding tussen prijs en kwaliteit/kwantiteit van de hoofdgerechten niet.