1. We hebben wederom genoten van een culinair avontuur bij De Engel tijdens de restaurantweek. Bij het aperitief kregen we het gebruikelijke stukje spek met brood, gevolgd door een 3-tal heerlijke amuses. Bij De Engel is het geen 3 gangen diner tijdens de restaurantweek, maar een 5 gangen diner. De 1e gang bestond uit Saltimbocca van Livarhaas met Panhofham, gerookte forel, feta en salie kruidencrème, een heerlijke combinatie. De 2e gang bestond uit: Kabeljauwfilet, gepocheerd in olie met ijzerkruid op een brandade met zeekraal, hollandaise saus en peterselie puree, ook weer heerlijk al is kabeljauw niet mijn favoriete vis. Het volgende gerecht bestond uit Gegaarde Hollandse boerderijeend met een risotto van zomertruffel, Parmingano Reggiano en cantharellen, waarbij aan tafel de truffel werd geraspt. gerecht nummer 4 bestond uit Picana van het rosé kalf met een kroketje van draadjesvlees, schorseneren, oer wortel en romanesco bloemkool en als dessert kregen we Betuws Trots 2013, Betuwse vruchten, vers van de boer met mascarponeroom en huisgemaakt sorbetijs van pruimen. Alle gerechten waren bijzonder lekker en prachtig opgemaakt op de borden. De bijpassende wijnen waren een prima keus. Zoals altijd was de service weer prima, maar af en toe werd er toch net iets te veel bestek 'voorlangs' gegeven.
    De sfeer is helemaal goed bij De Engel, eerst op het terras aan het water (De Sprang) gezeten en daarna binnen in de heerlijke stoelen. Een top avond gehad!