1. Margreet beijlsmit

In de tuin achter het restaurant waren de tafels vol of besproken werd ons verteld. Wij zaten daardoor wel buiten, maar aan drukkere weg. Enkele tafels in de tuin bleven echter leeg?.. Waren wij nodig om het terras voor te vullen. Beetje dikdoenerij op de kaart, over de ingedrienten.
    Het hoofgerecht was een aanfluiting. Als bijgerechten Een groente en aardappeltjes uit de oven. De aardappeltjes waren volkomen uitgedroogd en hard, konden niet gegeten worden.
    Toen de bediening eindelijk weer eens langskwam, belkaagden we ons over de aardappels. Wat toen gebeurde, was absurd. De ober zei dat hij tegen de kok zou zeggen over de aardappels. Die moest zijn exuus aanbieden. De kok kwam en maakte exuus, zo genant. Er werd ons niets anders aangeboden, als vervanging of iets extras als exuus.

Een opgeklopte eettent is dit met slechte bediening, ongastvrij.
    Niet gaan eten dus!

2,8