1. Rick Mulders

Bij de afslag slagharen hadden mijn vrouw ik en twee kinderen 3 en 4 lekkere trek. Al zwetend vertrokken om 14.30 uit slagharen en de rokende frituurlucht nog in het geheugen kwam mijn brein op het idee een hapje te gaan eten. Wat een leuk restaurant. Er zitten uiterlijkheden in van een grand-café echter met de verrassende prestatie zal dit snel veranderen. We werden zoals het echt hoort, met hartelijkheid onthaald. Nu moet ik zeggen dat ik de facetten van de horeca ken. Ik ben zelf jaren lang zelfstandig werkend kok geweest in de regio oost Nederland. Er werd gevraagd of wij van de lunch of grote menu kaart wilde eten. Het is als of deze dame mijn verloren ogen kon lezen. Ambiance keurig verzorgd. Toiletten daar zou ik mijn kleren in wassen en voor de kinderen en leuke kleurplaat. Lekkere stoelen om in te zitten. En bovenal de sfeer van Passie met de hoofdletter P kwam je tegemoet. Open keuken. Lekker idee. Bovendien geen kabaal van personeel. Nee alles rustig en bedaard. De gastvrouw kwam ons vertellen dat er zelfs om dit tijdstip een verassing 3 gangen arrangement mogelijk was. Mijn vrouw en ik maakten nog net geen ronde dansje. Om u verder op weg te helpen om nu dit restaurant te mogen kiezen wil ik u benadrukken dat mocht u uw voorgerecht geserveerd krijgen even een moment stil te staan bij de mogelijke restaurant waar u hebt gegeten. Dan uw eerste hap. Een genot. En dan moet u nog lieve mensen. De mooiste smaakgevoeligheden liggen voor u klaar en u bent echt nog lang niet weg. Passioneel word uw mond beroerd met smaak eenheden die zelfs deze omschrijven te niet doen. Nu begon mijn hartje sneller te kloppen. Ik vroeg de gastvrouw de wijn te schenken die bij de gerechten hoorden. Met liefde dronk ik deze wijnen weg. Het hoofdgerecht. Wauw... de kok, een jonge knul, goed gemanierd en wel dressed, een fatsoensrakker kwam het uitleggen. Echter was ik nog druk bezig met het applaus van het voorgerecht.
    Dessert. Barbecue parfait bramenpasta en weet u ik zal het waarschijnlijk nog niet goed benadrukt hebben maar ik heb het dessert met mijn ogen dicht gegeten. Wilt u nu lekker eten en heeft u zich niet gestoord aan mijn typ fouten. Deze gastvrouw en koks staan met passie voor u klaar en nemen u mee op reis naar een culinair hoogtepunt en hebben het vermogen u daarmee naar huis te laten gaan. Natuurlijk heb ik de dame en heren een kleine fooi gedaan.
    Dank jullie wel voor het lekkers en zeker tot de volgende keer.