1. Vanavond met 12 man gegeten bij De Haagsche Schouw in Leiden. Het is super modern aangekleed, wat ik overigens erg mooi vind.

Het feestje begon al met een omgevallen appelsapje over mn vriend heen, en tja, dat kan gebeuren, maar dan de reactie van de serveerster "oh jee oh jee oh jee... sorry". Tja daar zit je dan met een nat shirt en stoel. Geen doekje aangeboden niks.

Ah fijn, het hoofd gerecht komt er aan. Bij de sliptong geen vismesjes. Erg leuk om zo je tong te eten. Verbaasde me niks dat ik als laatste klaar was met eten.

Vriendin heeft (vanaf de buitenkant te zien) een heerlijk kogelbiefstukje. Maar na een paar hapjes, zit er een vreemd smaakje aan. Drie andere mede gasten nemen ook een hapje, maar er is duidelijk te proeven dat het stukje vlees, vol met zenen, niet goed is. Aan het eind van de tafel horen wij nog een keer dat het biefstuk niet goed is. Ja hoor weer de serveerster erbij roepen. Het vlees wordt meegenomen en beide mensen hebben gewoon geen zin in een nieuwe. Dus eten maar niks, want voordat het eten er weer is, zit de rest aan het toetje.

Na 10 minuten verschijnt een man in pak. Is denk ik de manager ofzo. Geen idee, hij heeft zich niet voorgesteld. Hij vraagt keurig wat er aan de hand is en bied iets nieuws aan, maar de 2 hebben gewoon geen trek meer. Alles verloopt erg vriendelijk, maar ineens begint de manager in discussie te gaan, dat het aan ons ligt dat het vlees niet lekker is en niet aan het restaurant. Nou hebben wij gauw het mannetje in pak weggestuurd met de mededeling dat je niet in discussie gaat met je klanten.

Ah fijn, de rest van het eten smaakte prima, en de serveersters bleven netjes en aardig. Op de rekening werd netjes 2 biefstukken afgehaald en de toetjes van diegene. Dus al met al is alles goed gekomen, maar snel daar weer eten zit er zeker niet in helaas.

4,3