1. Na een lange dag besloten we hier te gaan eten. Achteraf met spijt... Het duurde ruim 40 minuten totdat we onze pizza's kregen. 2 van ons hadden een pizza besteld met daarop Peperoni volgens de kaart! Helaas zat er helemaal geen peperoni op de pizza's. Toen we navraag deden, bleek dat ze pepers bedoelen en geen peperoni zoals ieder ander restaurant bedoelt, namelijk kleine salami schijven. Alsof dat niet genoeg was kregen we als reactie: "ja, hier in Nederland bedoelen we peper met peperoni"! Ga hier niet eten mensen, 1 = niet lekker, 2 = geen echte restaurant en onbeschofte bediening

2,1

1. In Amerika bestaat de peperoni pizza,die is inderdaad met salami.Hier in Nederland hebben verschillende restaurants die naam over genomen.Met name Domino e.d.
    Als je in Italie een pizza peperoni besteld zul je nooit en te nimmer een pizza met salami krijgen(kun je navragen aan je italiaanse vrienden zoals je beweerde te hebben)Als je dan eerlijk bent zul je zeggen dat ik gelijk had.We hebben dit netjes en beleefd proberen uit te leggen aan jullie,maar dit was niet mogelijk.Wij waren zeker niet onbeschoft(zijn wij nooit)Ik vond dat jullie erg onbeschoft waren.
    en als de pizza niet lekker was,waarom hebben jullie hem dan helemaal opgegeten??Zal best zo zijn dat jullie 30-40 min. hebben moeten wachten,maar als het druk is gaat het helaas niet sneller daar wij alles vers bereiden.

2. Zo'n reactie benadrukt helaas nogmaals jullie professionaliteit...

3. Die "professionaliteit" zoals je zegt maakt het ons wel mogelijk om al 25 jaar met tevreden klanten te werken!!In die 25 jaar heeft ook nog nooit iemand over onze pizza picante geklaagd en die is al die tijd hetzelfde geweest.Maar dit maakt verder niet uit,want ik zal van jou toch geen gelijk krijgen.Wij hebben na al die jaren onze vaste klantenkring wel opgebouwd en die zullen echt niet weg blijven door jouw recensie!!!

4. Iedereen die een beetje verstand heeft van de ECHTE Italiaanse keuken weet dat peperoni pepers zijn, en GEEN pittige salami. Maar degene die gewent zijn om in Amerikaanse pizzaketens te eten menen dat peperoni pittige salami is... Zonde dit

5. Op een pizza peperoni zit volgens het italiaanse recept alleen groente en geen vlees op, in dit geval pepertjes. Een pizza Diavola is echter wel een pizza met pittige salami. pizza peperoni is dus een vegetarische pizza en daar horen dus geen 'kleine salami schijven' op. Typ maar eens op Google Afbeeldingen in : 'Ricetta pizza peperoni' en je zult zien dat er geen vlees op zit en als je dan ook meteen 'Ricetta pizza diavola' intypt zul je zien wat ik bedoel..

6. Wij (Eet.nu) zijn altijd onpartijdig. Het enige wat voor ons belangrijk is is of de recensie een eerlijke mening van de recensent is.

Ik snap de verwarring wel. De term pepperoni is een verkeerd gebruikte afgeleide van peperoni dat in het Italiaans paprika betekent, maar in Nederland (en Amerika) gebruikt wordt als we praten over een scherpe variant van salami. Allebei de kanten van het verhaal kloppen dus.

7. Voor zover ik weet ik Pizzeria Da Franco een Italiaanse Pizzeria en geen Nederlandse of Amerikaanse Pizzeria..

8. Rob als ik het goed heb staat er bij Da Franco ook peperoni met 1 p;)
    En peperoni met 2 p's bestaat helemaal niet in het Italiaans! (Ik ben zelf ook italiaans).

9. En als toevoeging op de reactie van Tom-Eric: in Italie wordt met peperoni zoete of pittige paprika (oftewel pepers) bedoeld.

10. Hallo Rob,
    Nadia heeft gelijk hoor.Kijk maar eens bij de vertaling op www.encyclo.nl en je zult zien dat daar pepers bij staat.
    Maar deze discussie over èèn woord is gewoon belachelijk.
    Wat jammer is dat jullie dan schrijven dat de bediening onbeschoft is,het eten vies is en dat wij geen echt restaurant zijn.
    Dit is gewoon kinderachtig!
    Marina

11. Hallo nogmaals,
    Ik heb toen èèn van de dames kwam vragen waar de peperoni was op de pizza,haar aangeboden om alsnog salami op de pizza te doen,maar dit wees zij af.
    Kan ik daar verder ook niets aan doen!!
    De voorbeelden van pizza's hebben geen toegevoegde waarde,want we hebben op onze kaart ook genoeg namen van pizza's staan waar gewoon salami bij staat,dus.
    ciao tutti(met dubbele t)

12. Beste rob en eric van eet.nu de plaatster van het bericht waardoor deze discussie is ontstaan is tegen jullie eigen gedragsregels dus net als andere berichten deze oorspronkelijke recensie verwijderen daar ik tot 2 keer toe een net negatief bericht heb geplaast van een ander eerlijk en netter omschreven dan deze recensie