1. Afgelopen donderdag 8 augustus 2013 zijn mijn vriend en ik wezen eten bij bistro ben. Wij hadden gereserveerd om half 8. Toen wij hadden besloten om buiten te gaan zitten hebben wij dik een half uur moeten wachten tot de ober ons kwam vragen wat wij wilden drinken. Nog een kwartier later kwam hij met onze drankjes en vertelde hij ons dat hij de kaart zo kwam brengen. Hij verontschuldigde zich voor het lange wachten omdat ze maar met z'n tweeen waren. Echter was het restaurant maar half vol, en de meeste mensen die buiten zaten, waren al klaar of hadden al besteld. Later werden onze bestellingen opgenomen. Ik vroeg mij af waarom de ober niks opschreef, had hij werkelijk zo'n goed geheugen?
    Mijn vriend bestelde carpaccio als voorgerecht en als hoofd een pepersteak met pepersaus. Ik bestelde gegratineerde champignons en een schnitzel met espagnolsaus. Wij vroegen of er binnen nog plek was omdat we het koud kregen. Vervolgens werden we aan een hangtafle met barkrukken geplaatst in een hoekje. Aan het eind van de avond waren mijn benen lam. Enfin, we kregen ons voorgerecht. De carpaccio zag er goed uit, alleen was de saus ver te zoeken. Zelf werk ik in de keuken, dus ik weet hoe dit bereid moet worden. Er lagen welgeteld 4 pijnboompitten op zijn bord. Mijn gerecht miste de smaakmakers en had hierdoor weinig pit noch smaak.
    na het voorgerecht kwam het hoofd. Wat een teleurstelling. Mijn vriend kreeg ipv peppersaus dezelfde saus als mij, espagnolsaus. Mijn schnitzel was daar in tegen niet veel beter. Op de menukaart staat er met trots dat al hun vlees vers word bereid en dat het gebakken en gebraden word op een echte houtskoolkachel. Het frituurvet droop van mijn schnitzel af en was ook nog eens te vroeg eruit gehaald. Hij was gaar, maar een goudbruin kleurtje had deze niet. Ook de opmaak van de borden was ver te zoeken. Een koud, kaal bord met in het midden een stuk vlees met saus. Het eten was al snel afgekoeld door de niet voorverwarmde borden. De bakjes met de salades die we kregen waren echter wèl warm, waardoor deze al gauw drappig werd. Beide hadden we het zo gehad en wilden zo snel mogelijk naar huis. We hebben daar bijna 2 en een half uur gezeten en ons alleen maar geërgerd. Dan kan het druk zijn, maar om vervolgens de andere serveerster naar huis te laten gaan, terwijl ons net gezegd was dat ze het zo druk hadden omdat ze maar met z'n tweeen waren, snap ik nog steeds niet. Mijn vriend wilde om half 10 gaan betalen. Mijn vriend heeft een kleine 10 minuten moeten wachten voor hij mocht betalen.
    Onze avond was goed verpest, mijn manager kon zich in mijn verhaal vinden. Zij waren vorig jaar hier wezen eten en hadden precies hetzelfde probleem. Lang wachten op bediening en weinig opmaak van de borden. Dan mag deze bistro goedkoop zijn, die 35 euro die wij hebben moeten betalen was het ons zeker niet waard.

3,1