Op dit adres zit nu: De Steenfabriek

1. Na hier verschillende keren vanaf de opening te hebben gegeten (zo gister ook weer), is het eens tijd voor een recensie. Ik ben namelijk vol lof over dit restaurant! Het is mijn favoriete restaurant in Amersfoort!

Een restaurant waar, wat mij betreft, de prijs/kwaliteit perfect in orde is. Een restaurant (welke overigens de prijzen vanaf het begin niet verhoogd heeft!) waar het eten bijna op Michelinster niveau is en het gastheerschap zeker ook! Dit alles tegen hele goede en betaalbare prijzen. Ze zijn wat mij betreft onderscheidend in kwaliteit en gastheerschap tegenover prijs.

Wij hebben, zoals meestal, een verrassingsmenu genomen. Vooraf werd ook netjes gevraagd waar de chef rekening mee moest houden, keurig. Een 5-gangen verrassingsmenu waarbij alle componenten op het bord en het gehele menu waren afgestemd. Het was een erg smakelijk geheel!. We dronken daarbij een wijn-arrangement. De sommelier wist, met veel passie, alles te vertellen over de wijnen en ook onze vragen te beantwoorden.

Het gastheerschap verdient een aparte alinea, die vind ik namelijk geweldig en zeker voor het geld dat je betaald. De heren zijn gepassioneerd, vlot en zeer professioneel. Ze vertellen elke gang wat er op je bord ligt en beantwoorden eventuele vragen. Ook maken ze een persoonlijk praatje, niet te lang, niet te kort. Ze nemen er in ieder geval de tijd voor en luisteren ook echt. *Overigens bleek na het inschenken van het water er een vlieg in het glas te zitten, als compensatie kregen we de 2e fles water van het huis, keurig en had zeker niet gehoeven.

Het is mooi om te zien dat de beide brigades goed samenwerken. Ze behouden de rust waardoor het lijkt alsof ze alles onder controle hebben.

Kortom en wat mij betreft; dè topper van Amersfoort, ga zo door heren!