Op dit adres zit nu: Strandhotel Bos en Duin

1. Erwin 11438 punten

Het is heerlijk weer en we fietsen naar Oostkapelle en belanden daar bij Jansens & co.
    We bestellen vanavond als voorgerecht de garnalenkroketten en de kalfsgehaktballetjes. Het hoofdgerecht wordt de huisgerookte zalm en de biefstuk en we sluiten af met een ijs dessert.
    De bediening is vriendelijk en alert. We krijgen vooraf een amuse met garnaaltjes, ui en appel. Een smakelijk hapje, de garnalen zijn prima op temperatuur en niet koud.
    Daarbij wordt een tapenade geserveerd met stukjes brood. Het brood is weer super vers en heerlijk zacht. De tapenade is huisgemaakt van tomaten, erg lekker.
    Vrij vlot krijgen we ons voorgerecht. De garnalenkroketten zijn huisgemaakt en erg smakelijk. Het bord is netjes opgemaakt en ook de salade is vers. Het wordt geserveerd met een whiskysaus en wat gefrituurde peterselie.
    De kalfsgehaktballetjes doen wat Grieks aan. Het is een schaaltje met drie balletjes en gesmolten kaas in een sausje met wortel en gourgette. Het smaakt, maar is wat flauwtjes. Dit
    gerecht mag wat hoger op smaak worden gebracht
    Deze biefstuk is heerlijk met een smakelijke saus en knapperige groenten op een erg heet bord.
    Ook de zalm, die huisgerookt is, valt in goede aarde. Het heeft een lekkere, volle rooksmaak. De saus heeft een drupje citroen teveel maar het groentebedje van taugé, bleekselderij en sperzieboontjes is prima.
    De mayonaise die we bij het aardappelgerecht vragen blijkt huisgemaakt en deze is smakelijk.
    Het nagerecht bestaat uit zelfgemaakte lekkernijen. Het ijs, de koekjes, slagroom en chocoladesaus is allemaal huisgemaakt.
    Voor een uitgebreidere recensie verwijs ik je graag naar: www.restaurantrecensie.blogspot.nl
    Aanrader; Jazeker!