Op dit adres zit nu: Loetje

1. Op afstand lijkt Gusto in Bergen een leuke tent maar in werkelijkheid moet je hier ver van wegblijven. Vorige week wilden wij hier met onze kinderen lunchen. Het restaurant ligt aan een pleintje en dit leek ons wel handig voor als de kinderen na de lunch van tafel wilden. Dichterbij gekomen zag het er al een beetje “schmutzig” uit. Diverse tafeltjes waren niet afgeruimd en kauwen aten de restanten op. Wij gingen zitten aan een tafel die wel afgeruimd was. We bestelden onze drankjes waaronder een appelsap en een Fristi. Tot onze verbazing werden de drankjes in glazen geleverd i.p.v. flesjes. Op mijn vraag waarom de drankjes in glazen werden geleverd en niet in flesjes kreeg ik een chagrijnige blik toegeworpen van de serveerster en of ik haar even wilde uitleggen wat het verschil is (tussen een flesje met etiket en datum waarbij je nagenoeg zeker weet wat je inneemt en een glas met een onbekende substantie). Mijn dochter vroeg nog om een rietje maar daar kon ze naar fluiten. De serveerster was gepikeerd en nam de verdere bestelling niet eens meer op.
    Even later voltrok zich een vergelijkbare situatie aan een ander tafeltje. Deze mevrouw had een Spa Blauw besteld en kreeg een glas met water (?). Deze serveerster bleef wel vriendelijk en vertelde de oude dame verontschuldigend dat haar baas wilde dat drinken achter de bar ingeschonken wordt. Na een kwartier ben ik naar binnen gegaan voor de rekening en tijdens het pinnen drukte de serveerster er nog snel TWEE euro bovenop. Gelukkig had ik haar in de gaten en kon ik de betaling blokkeren. Natuurlijk lag de fout niet bij haar. Wij zijn de straat overgestoken en hebben daar voortreffelijk geluncht en zijn er vriendelijk en correct geholpen.

1,5