1. Vanmiddag gegeten bij Herberg 'De Zwaan'. Het restaurant, dat mooi gelegen is aan een pleintje in het centrum van Hollum, leek ons erg gezellig en zag er goed uit. Het terras zat goed vol, dus we besloten er een hapje te gaan eten. Het eten was lekker, vooral de pannenkoeken zijn zeer aan te raden. De sfeer is erg goed, door de goede ligging is het erg gezellig op het terras. De bediening was erg spontaan (we werden begroet met een uitbundig hallo!!'), maar soms iets te :een van ons had een stuk appeltaart bestelt en kreeg daarbij het commentaar 'lekker aan het snoepen?' Een andere gast vroeg om zout, waarop de een van de vrouwen van de bediening naar een andere tafel liep, waar ze de vraag stelde of ze het zout 'ff mocht jatten'. Dat vonden we niet echt getuigen van professionaliteit. De bediening was verder wel prima.