1. Monique Gumus, Ulamis-Izmir, Turkije

Twee keer per jaar kom ik terug in Nederland voor een korte vakantie. Iedere keer kiest mijn vader met zijn vriendin een restaurant om dit te vieren en alhoewel het het hoogtepunt van iedere vakantie zou moeten zijn, is het helaas vaak een tegenvaller. Om heel eerlijk te zijn, toen ze zeiden dat we deze keer naar Zeelandia zouden gaan, waren mijn verwachtingen niet echt hooggespannen. Ik ben verwend: getrouwd met een chef-kok en die in onze eigen B&B hele lekkere dingen op tafel zet. En mijn herinnering aan Zeelandia was een wat oubollig donker restaurant met een oninteressante kaart. Wat een verrassing!! Heerlijk eten, flexibiliteit in de keuken (ik koos voor twee voorgerechten met een als hoofdgerecht), een fantastische bediening door Lois en eigenaar Corne en een lekkere lichte tafel aan het raam in het nieuwe deel van het restaurant. Een absolute aanrader is het vissersplateau: mooi opgemaakt, kakelvers (als je dat kunt zeggen van vis) en schitterend gecombineerd. Van mijn tafelgenoten hoorde ik dat de mosselen, de zeebaarsfilet en de varkenshaas ook niet te versmaden waren. Volgend jaar kom ik terug met mijn echtgenoot!